Sikeres Twitter-kampány nyomán kapott az eredetileg a brit ITV égisze alatt készülő Sanditon rendes befejezést. A 2019 őszén bemutatott, majd hamar elkaszált Jane Austen-adaptáció a veterán író és Austen-szakértő, Andrew Davies neve alatt készült, éppen ezért okozott meglepetést, amikor a régenskori romantikát meztelen férfiak és erotikus jelenetek tarkították.

Jane Austen utolsó regényéből mindössze tizenegy fejezetet írt meg négy hónappal halála előtt. Irodalomtörténészek fájlalják, hogy az írónőt korai halála megakadályozta a történet kibontásában, mivel az eltér korábbi regényeitől: szereplői nem a megszokott galoppozó vidéki nemesek, hanem saját erőből boldogulni kívánó üzletemberek. A fejezetek legalább olyan mély pszichológiával dolgoznak, mint az Emma, vannak olyan sziporkázóan szellemesek, mint a Büszkeség és balítélet és olyan morálisan érzékenyek, mint a Mansfieldi kastély. Az 1995-ös Büszkeség és balítélettel híressé vált Andrew Davies azonban modernizálási törekvéseivel megosztotta a nézőközönséget, azok ugyanis Austen világában épp a visszafogottságot kedvelik. Ráadásul úgy fejezte be a nyolc részt, hogy nem volt biztos a sorozat folytatása, így megfosztotta a nézőket az Austennál kötelező happy endtől.
Az események nyomán szerveződött a Twitteren a Sanditon Sisterhood, amely hónapokon keresztül kampányolt számos tévécsatornánál, míg végül a PBS-nél sikerrel járt. Az amerikai csatorna döntésében nagy szerepet játszott, hogy 2020 karácsonyán a Netflix bemutatta a Bridgerton családot, ami a pandémiától depressziós, otthonukba zárt női nézők kedvence lett, és azóta is tartja a streamingszolgáltató második legnézettebb sorozatának címét.