A Közösség ereje című tematikus nappal folytatódik holnap az MMA 2022-ben végzett művészeti ösztöndíjasainak seregszemléje, az Essentia Artis.
A délelőtti programokra főleg a kisebbeket várják: Zarándy Ákos zeneszerző minihangversennyel egybekötött interaktív előadással készül, amelynek keretében 15 tagú vonószenekar fogja megszólaltatni a D-dúr skála-fantázia című darabot, Mozart Kis éji zenéjének 1–2 tételét, és emellett A Mikrokozmosz nyomában címmel szervezett, a zene szeretetét népszerűsítő programjáról is mesél.
Várnagy Andrea Liszt Ferenc-díjas zongoraművész négykezes zongorakoncerttel ismerteti meg a gyermekekkel a klasszikus zenét, és kiderül, mit üzennek a zeneszerzők. A zongoraművész megosztotta lapunkkal, hogy az ösztöndíjas időszaka alatt tűzte ki célul, hogy a ZeneVarázslat programon keresztül megszólítsa az ifjúságot, s megmutassa a klasszikus zene szépségeit. Az Essentia Artison kifejezetten a négykezes műfajra koncentrál, s kiemelte: ennek is van egy hangokon túlmutató üzenete, mégpedig az, hogy együtt muzsikáljunk, ebben a mai elmagányosodott világban ne csak egyedül üljön az ember és zenéljen, hanem ráeszméljünk arra is, hogy milyen csodálatos érzés az, hogyha együtt tudunk gondolkodni. Partnere ezúttal – ahogyan abból ízelítőt kapott a közönség az összművészeti seregszemle februári sajtótájékoztatóján – is középső lánya, Lili, aki jelenleg a Zeneakadémia hallgatója. Sőt, Várnagy Andrea bemutatja a Violin világa társasjátékot is, ami nem más, mint egy pedagógiai segédeszköz. A Violin világa segíti a gyerekeket a kottaírás és -olvasás elsajátításában, hiszen a zene szépségét és szeretetét játékos formában lehet a legjobban megismertetni és átadni a legifjabb korosztálynak.
A mi célunk az, hogy a képzőművészetet menővé tegyük
– mondta a Képező csapata, akik az Essentia Artis négy különböző tematikájú napjához négy foglalkozást álmodtak meg: a Tiszta forrásból naphoz főleg a néphagyományok, a népszokásokhoz kapcsolódnak – magyarázta lapunknak Bada Éva ügyvezető és Pénzes Boróka ügyvezető és művészeti vezető, majd hozzátették: „a következő a Kultúra és az innováció címet viseli, ahol azt szeretnénk bemutatni, hogy a képzőművészetre hogyan hatott az innováció, az Őrizni, használni, teremteni naphoz kapcsolódik a Trianon és a kommunizmus téma, amely foglalkozás keretében azt mutatjuk be, hogy a történelmi eseményeknek milyen lenyomata van a képzőművészetben. A negyedik tematika pedig a Közösség ereje, ahol a családok, illetve a különböző közösségek, mint például a művésztelepek jelentőségét szeretnénk hangsúlyozni.” Kiemelték, nagyon fontosnak tartják a gyermekek és a fiatalok művészeti nevelését: – Szerintünk nem lehet elég korán elkezdeni a csemeték művészeti nevelését, amit a saját gyermekeink útján szerzett tapasztalatokból tudjuk. A foglalkozásokra pedig csoportok, osztályok jelentkezését vártuk, így akár egy-egy tanórát támogatva, egy színes és élménydús programokon vehetnek részt a diákok.