Beszédesek a rosszemlékű ötágú vörös csillagtöredék alsó két szárából kiinduló törésvonalak, amelyek tagolják a plakátképet: egyfelől a korszellemnek megfelelően munkáscsalád nézi a kéken villogó képcsöves televíziót, a másik szekcióban Radics Béla legendás szupergruppja, a Taurus koncertrészlete tűnik fel halvány árnyalatban. A többiben jórészt maga a főhős szerepel lobogó sörényével, jellegzetes bajusz-szakállával és persze, mint örök védjegy, ott az elmaradhatatlan bíbor színű Gibson gitár is.

Ha csupán ennyivel jellemeznénk Klacsán Gábor nemrégiben elkészült életrajzi filmjét, a Radics Béla, a megátkozott gitárost, az is elég lenne. Ettől persze sokkal többről van szó. Tipikus munkásszülők egyetlen gyerekéről, aki istenadta zenei tehetségével szeretne kitörni az angyalföldi szocproli miliőből.
A történet sokak számára ismert: a jobb sorsra érdemes gitárzseni minden erre irányuló kísérlete kudarcba fullad, a monopolista, aczéli kultúrhatalom nem kér Radics Béla művészetéből, ő pedig nem hajlandó a kompromisszumra. Ezen a ponton akár véget is érhetne a történet, ha nem kellene végignéznünk a főhős relatíve hosszúra nyúlt agóniáját: mindennapos küzdelmét az alkohollal és az őt körülvevő világgal.
Ha valakire, hát a magyar Gitárkirályra nagyon is igaz a sokat idézett mondás, miszerint a szocializmusban két út létezik: az egyik az alkoholizmus, a másik nem vezet sehova… Nos, éppen ezt szimbolizálja a vörös csillag – allegóriájában Radics Béla – által megrepesztett plakátkép.
Klacsán Gábor elmondása szerint olyan „kreatív dokumentumfilmet” készített, amelyben dokumentumelemek keverednek a fő játéktémával. Deklarált célja a „rock and roll-mozin” keresztül az utódgenerációk megszólítása, egy letűnt korszak politikai-társadalmi-kulturális vonatkozásainak megismertetése:
Hiszünk abban, amit Béla „angol szellemnek” nevezett és a szabadság érzést jelentette, az benne van a mai fiatalokban is.
Hozzátette: ők azok az egyre szűkülő mozilátogató rétegek, akiket be szeretnének vonzani és leültetni a filmvászon elé. Zenés film lévén tizennyolc dal hangzik el, amelyek jó része világsláger, vagy épp magyar szerzemények. – Hogy a mai fül számára befogadható legyen, hogy a fiatalok számára zeneileg, hangképileg értelmezhető legyen, Radicshoz hasonló zsenialitás kellett – magyarázta a producer-rendező Alapi Istvánra utalva, aki az elhunyt gitáros zenei dublőreként játszotta fel újra a régi dalokat.