Minden klasszikus színdarab mai előadásakor az a legizgalmasabb kérdés, hogyan hozza közel a mai kor emberéhez a dráma témáját. Kétségtelenül populáris megoldásnak tűnik, pedig nem az, hogy Lone Scherfig 2011-es Egy nap című filmjének zenéje tér vissza időről időre Avtandil Varszimasvili grúz színházi rendező Othello című drámájában, a Tbiliszi Színházi Központ & Liberty Színház előadásában. A film nagyon röviden arról szól, hogy egy nő (Anne Hathaway) és egy férfi (Jim Sturgess) éveken keresztül találkoznak egy konkrét napon (innen jön a cím: Egy nap), és mindig van egy pillanat, amikor összejöhetnének, de a félreértések sora nem engedi, hogy egymás karjaiban leljék meg zaklatott életük nyugalmát. Remek barátok, tartják a kapcsolatot, segítik egymás életét, de nem mernek bízni, nem mernek szeretni. Sok-sok évnek kell eltelnie, mire rájönnek, hogy őket egymásnak teremtette a sors, és olyan boldogok lesznek ettől a tudástól, hogy madarat lehet velük fogatni, ám ekkor egy véletlen baleset révén meghal a lány.

Othello rosszul szerette Desdemonát
A néző, attól a pillanattól kezdve, hogy meghallja a film zenéjét arról gondolkodik, hogyan jön ez a film az Othellóhoz. A színdarab, mint tudjuk, féltékenységi dráma, a félreértések és ármánykodások sora oda vezet, hogy Othello (Goga Barbakadze) megöli Desdemonát (Natalia Kuloshvili). A grúz előadás lassú, nyugodt tempóban adagolja a nézőnek azokat az információkat, amelyek tudatában megértjük a dráma lényegét, vagyis azt, hogy Othello szerette Desdemonát, ám nem tudott szabadulni azoktól a gondolatoktól, amelyeket Jago (Apolon Kublashvili) ültetett a fejébe. Egyrészt azt látjuk, hogy alaptalanul féltékeny a velencei mór a feleségére, másrészt viszont azt is látjuk, hogyan táplálja Othello féltékenységének tüzét Jago. Apolon Kublashvili a grúz előadás során egyébként szinte lubickol Jago szerepében. Miközben látjuk a percről percre elmélyülő drámát, azzal kell szembesülnünk, hogy manapság, amikor kultúrkörünkben már sokkal több mint a fele a házasságoknak válással végződik, aktuálisabb Shakespeare drámája, mint valaha.