Egyes információk szerint már tudni lehet, ki az a három jelölt, aki a legtöbb szavazatot kapta az Operaház intézményvezetői posztjának betöltésére, a szivárogtatások szerint ezek között nem szerepel Ókovács Szilveszter neve.

A Mandiner mélyinterjújában az erre vonatkozó kérdésre azonban a jelenlegi főigazgató elmondta,
kizártnak tartja, hogy elismert művészek, felelős állami vezetők a meghallgatásokról bármit kiszivárogtatnának, ezért nem is ad hitelt a találgatásoknak, nem tekinti lefutottnak a meccset. A találgatásokról és a szivárogtatásokról egyébként is az a véleménye, hogy ha egy nem nyilvános folyamat folyamatosan nyilvánosságot kap, a lényege sérülhet, ezért nem szabad idáig eljutni.
A jelöltekkel kapcsolatban kifejtette:
Ha olyan, különben kitűnő muzsikusunk is indul, aki huszonöt éve az árokban ül egy bőgőszéken, a színpadnak háttal; vagy olyan nagyszerű művész, aki a kocsiján kívül mást nem vezetett, akkor abszurdba hajlik egy évi 19 milliárd forinttal gazdálkodó vállalatcsoport, az Opera főigazgatói pályázata.
Az Index információi szerint Csák János kulturális és innovációs miniszter azzal indította útnak a grémiumot, hogy szakmai döntést vár tőlük, és legalább három alkalmas jelöltet nevezzenek meg. A kiszivárgott információk szerint a bizottság az alábbi jelölteket választotta:
Kesselyák Gergely, az Operaház jelenlegi első karmestere. A pályázata Mádi Zoltánt főigazgató-helyettesi pozícióra jelöli, Herczeg Tamás pedig ügyvezető igazgató lenne, a balettigazgató-jelölt Harangozó Gyula, míg a Kocsár Balázs jelenlegi fő-zeneigazgató a pályázatban ugyanezen a poszton szerepel.
Miklósa Erika opera-énekesnő, aki pályázatában Popova Aleszja balettművészt, táncpedagógust balettigazgatónak, Vajda Gergely karmestert-zeneszerzőt főzeneigazgatónak, Fabio Ceresa olasz rendezőt művészeti igazgatónak, Bonecz Ervin kulturális menedzsert főigazgató-helyettesnek kérné fel.
Vadász Dániel jogász, énekes, kulturális menedzser, a Co-Opera ügyvezető igazgatója, aki a fő-zeneigazgatói posztra Pier Giorgio Morandi karmestert, főrendezőnek pedig Tompa Gábort, a Kolozsvári Magyar Állami Színház igazgatóját jelölte.
Az interjúban Ókovács Szilveszter reagált az őt írt bírálatokra is, ezek közül a legerősebb vélemény Miklósa Erikától származik, aki szerint a hazai operajátszás válságban van – szervezeti, művészeti és morális értelemben egyaránt. A felvetésre a főigazgató elmondta, semmiképp sem veszi magára a kritikát, miként fogalmaz: ,,Hogy ez miránk igaz-e vagy sem, arra 12 év hat kulturális államtitkára, négy minisztere és egyetlen miniszterelnöke kell megadja a választ. (…) És néhány millió fizető néző, aki közben nálunk járt, és több mint százszor a nyilatkozó művészt is tapsolta színpadainkon. Az Opera ugyanis a magyar állam édesgyermeke, folyamatosan »szülei« figyelmének szakmai, pénzügyi és szervezeti pászmájában létezik, kizárt, hogy ne tűnt volna fel – ráadásul háromféle – válsága.”