Az áprilisi nagy sikerű Veszprém Blues Fesztivál után novemberben a jazzt helyezi a fókuszba Európa kulturális fővárosa. Négy napon át csaknem harminc koncert, köztük világsztárok fellépése várja a műfaj iránt érdeklődőket Veszprémben, három helyszínen: a Hangvillában, az Expresszóban és a Papírkutyában. A Hangvillában Kleb Attila fotográfus jazzvilágsztárokat bemutató portréiból lesz látható kiállítás.
A fesztivál nem titkolt célja, hogy a zenei műfajok legszélesebb skálája mutatkozzon be a régióban, lehetőséget teremtve arra, hogy a helyiek is csatlakozhassanak az eseményekhez.
Nagy Krisztián, a Veszprém–Balaton 2023 Európa kulturális fővárosa (EKF) projektmenedzsere a szerdai budapesti sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy az EKF mindig is érdeklődést, érzékenységet mutatott a peremműfajok iránt, amelyek ha
a könnyűzenei mainstreamen kívül is esnek, de annak a tartalékait, szellemi műhelyeit, magaslatait jelentik.
Mint mondta, ez a fesztivál nagyon különleges válogatás, ízlésformáló fellépőkkel, akik segítik az EKF fontos edukációs törekvését, azaz hogy a finomabb zenei világokat a legnagyobb szellemi és művészi erővel tudják bemutatni.
Azt szeretnénk elérni, hogy bárkinek, aki eljön erre a fesztiválra, rácsodálkozó élménye legyen. Hogy azt is meg tudjuk szólítani, akinek előítéletei vannak a műfajjal szemben, akit a jazz szó hallatán kiver a víz. Szeretnénk bebizonyítani, hogy a jazz tud szexi és szórakoztató lenni, és azt sem érdemes elfelejteni, hogy olyan peremműfajról beszélünk, amely közben folyamatosan »megtermékenyíti« a mainstreamet
– fogalmazott a Magyar Nemzetnek Podlovics Péter. A fesztivál főszervezőjét arról is kérdeztük, mit gondol a műfaj hazai utánpótlásáról, s hogy van-e elég platformja itthon a fiatal jazztehetségeknek. – Szerintem a mai fiatalok már elengedték azt, hogy egy jazzprodukciónak mindenáron jazzklubokban van a helye, sokszor keresik a kapcsolódási pontokat az aktuális popzenével, és ez fordítva is igaz. Van olyan általunk menedzselt hiphopzenész, akinek a produkciójához kiváló jazz-zenészeket szedtünk össze, de hogy egy külföldi példával is éljek, az Outcastben is a legjobb amerikai jazz-zenészek működnek közre. Egyre jobban elmosódnak tehát a határok, ezzel pedig lecsökkenthető a műfaji értelemben vett peremvidék–centrum távolság.