A hátrányos helyzetű kamaszok számára szervezett depressziót és önsértést megelőző, a mentális egészség helyreállítását célzó művészeti programot Versényi Anna iskolapszichológus.
Ezzel pályázott a Ludwig Múzeum kiírására, amelyet idén ötödször tettek közzé olyan múzeumpedagógusok, pedagógusok, művészek, művészettörténészek, kurátorok jelentkezését várva,
akik a saját területükön az elmúlt időszakban sokat tettek a kortárs képzőművészet közvetítéséért és népszerűsítéséért.
A KÉPesek egy olyan komplex, lelki egészségmegőrző és kreativitást fejlesztő, divergens tanulási módszereket is érintő egyéves kurzus, amely a kortárs művészetek beemelésével zajlik.
A pszichológus többek között azért kapta meg a rangos elismerést, mert
példaértékűen építi be a kortárs művészetet az önismereti és más problémás esetekkel foglalkozó klienseinek munkájába.
A szakmai grémium két további pályázatot emelt ki: a ROM projektet, amelyben Somogyi Zsuzsanna egy zsámbéki rom feldolgozásán keresztül, kamasz diákokkal jutott el progresszív megoldásokig és a tematikus Mind Boxok elkészítéséig. Garami Gréta, a Deák 17 Galéria igazgatóhelyettesének munkáját pedig azért értékelte a zsűri, mert ifjúsági és gyermekgaléria vezetőjeként képes volt nyitni a demenciával élő idősebb korosztály irányába, együttműködve a Gödöllői idősotthonnal, illetve elmélyült foglalkozásokat valósított meg.
A második fordulóba bejutott pályázók oklevélben és a Ludwig Múzeum kiadványaiból álló könyvjutalomban részesültek. A második fordulóba bejutott pályázati anyagok elérhetők a díj honlapján.