Fabényi Julia mindenekelőtt röviden összefoglalta az eltelt három év történéseit, milyen változásokat hoztak a karanténesztendők a múzeumi világban. Mindenekelőtt a kiállítások online térbe terelése teremtett versenyhelyzetet az intézmények között. A verseny eredménye mérhető a kattintásszámokkal.
„A Ludwig Múzeum folytatja küldetését, a gyűjteményéhez illő, minőségi kortárs művészetek megjelenítését”
– ígérte az igazgató, majd ismertette a tavalyi számokat: tizenegy kiállításukra 82 500-an váltottak jegyet.
– A külföldi turisták hiányoznak még ahhoz, hogy újra elérjük az évi százezres látogatottságot – jegyezte meg, hozzátéve: az előző évadban debütált a többkurátoros modelljük.

Hogyan növeli a digitális élményt a Ludwig Múzeum?
Hemrik László, a kortárs művészeti múzeumpedagógiai módszertani központ osztályvezetője kifejtette, hogy egy korszerű múzeum feladata a XXI. században, hogy a kiállításait, a gyűjteményét minél szélesebb körrel tudja megosztani. Ennek szellemében kapcsolódott be a Ludwig Múzeum a tehetséggondozásba, a családi programokba.
– Nagyon fontos a digitális platform – hangsúlyozta az osztályvezető, megjegyezve: programjaikkal elérték a pandémia előtti látogatószámot. Fabényi Julia hozzátette: a Ludwig Múzeum egyedül képviseli a kortárs művészeti művészetpedagógiát.
Az igazgató megemlítette, hogy az ukrán gyűjteményükbe olyan képeket vásároltak, amelyek színtisztán a háborúval foglalkoznak, majd áttért ennek az évadnak az ismertetésére.
Az első Lengyel András kiállítása lesz. 2013 óta igyekszünk a neoavantgarde generációt sok irányból megközelíteni, az 1970-es években színre lépő művészeket, akik eljutottak a műfaji keretek határáig
– fejtette ki a „…minden fent van a felhőben…” című tárlat kapcsán.
Milyen programokat kínál 2023-ban a Ludwig Múzeum?
Március végén nyit Boris Lurie és Wolf Vostell közös kiállítása.
– Lurie eddig teljesen ismeretlen alkotó volt, akit Wolf Vostell, a fluxus fenegyereke fedezett fel a hatvanas években tett New York-i látogatásakor. Boris Lurie-ról az igazgató elmondta: a holokauszt túlélője, szülei és nőrokonai mind meghaltak a rigai gettóban, ő édesapjával 1945 után Amerikába emigrált. Az ötvenes évek végétől mindkét művész radikális módon foglalkozott a soával.