– Közel hatvan év színházi munka áll ön mögött. Van-e mégis olyan, ami kimaradt az életéből?
– Nem panaszkodhatom, de így is rengeteg minden maradt ki az én pályámból is, mivel nagyon gazdag a magyar színpadi irodalom. Nem lehet mindent eljátszani ennyi idő alatt sem. Húszéves koromtól hetvenkilenc éves koromig dolgoztam, sokat lehettem a színpadon, rendezhettem és Szolnokon színházigazgató is lehettem, így egy percig sem vagyok elégedetlen.

– 1965-ben, amikor Veszprémben kapott állást, remélte, hogy egyszer ilyen pályát tud majd befutni?
– Nem, 1970-ben Várkonyi Zoltán hívására kerültem fel a Vígszínházba. A veszprémi évekkel a színészpályám akkor már alaposan meg volt támogatva, de a szakmában való elmerülés a Vígszínházban kezdődött, ahol huszonöt évet töltöttem.
– Miért döntött végül a Vígszínház elhagyása mellett?
– Huszonöt év hosszú idő, éreztem, hogy ott kicsit elfáradtak a dolgok. A színházban a minden esti játékot már megterhelőnek tartottam.
Akkoriban 250-300 előadást kellett játszani egy év alatt, ami valóban sok volt.
Ráadásul nem csak az előadásokból áll a színészek élete, a mindennapos verklihez sok minden más is hozzátartozott. Mást szerettem volna, ezért szabadúszó pályába kezdtem, amely talán bizonytalanabbnak tűnt, de szerencsésen alakultak ezek az évek: mind a színházi, mind pedig a televíziós felkérések terén pályám egyik legsűrűbb időszaka vette kezdetét. Olyan dolgokat csinálhattam, amelyeket a színház állandó színészeként nem tehettem volna meg. Így kerülhettem bele különböző tévéjátékokba. Sokat utaztam, jártam az országot pódium-előadásokkal és vendégszínészként.
Tizenegy év után kaptam egy felkérést, hogy Szolnokon, a Szigligeti Színházban legyek igazgató.
– Akkor számos politikai támadást is kapott.
– Valóban, amikor felkínálták a szolnoki színház igazgatói állását, akkor határozott véleményt formáltam arról, hogy milyen színházat szeretnék csinálni. Valami olyat szerettem volna, mint amit annak idején Várkonyi alatt megtapasztaltam a Vígszínházban. Eklektikus műsortervet készítettem, hiszen egy magyarországi városban csak ilyennel lehet sikeres egy teátrum.
Egy népszínházat álmodtam meg, amely hasonlóan működött volna, mint a berlini vagy a bécsi Volkstheater.
Ezt 2007-ben a politikai vezetők félreértették vagy félre akarták érteni, ezért kaptam támadásokat. Habár én a népszínház alatt azt értettem, hogy minden műfaji igényt ki kell szolgálni a helyi színháznak, mivel nem lehet egy közel hetvenezres városban csak abszurdot vagy modern darabokat játszani.