A fontainebleau-i erdő mellett haladunk el Anton Molnárral, közben a svábhegyi gyerekkoráról beszélgetünk, hiszen a festőművész kilenc és fél éves koráig az Istenhegyi úton élt családjával.

Az állandó úton lét szinte innentől vált élete meghatározójává: édesapja, aki a geometriai tanszék vezetője volt az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, Afrikába kapott kiküldetést.
A folyamatos utazás mellett a visszatérés vágya alakította életét, és az, hogy abból a sok tapasztalatból, élményből, amit a világban szerzett, megmutasson valamit az itthoniaknak is.
Azt vallja, hogy „ha a Jóisten liftet küld neked, akkor azt vissza kell küldened, hogy más is beszállhasson.”
Ennek voltunk részesei, amikor egy napot arra áldozott a mester, hogy megmutassa nekünk a vidéket, ahol él. Kis kitérővel a barbizoni festők varázslatos kis településén és a fontainebleau-i kastélyon át jutunk el az otthonába, Chartrettes-ba. Huszonöt éve él és alkot a Párizs melletti kisvárosban.
Gyermeki öröm ül az arcára, amikor a magyarokról és az otthoni emlékekről mesél.
Talán a fiatalkori hiányérzetéből fakad, hiszen szüleivel öt évet töltött Afrikában, ezért a kalandos gyerekkor mellett az elszakadás fájdalmát is magában hordozta. Eleinte úgy volt, hogy két évig lesznek távol, de már az is felfoghatatlan távolságnak tűnt egy általános iskolás gyereknek. Azt mondja, az egzotikus kultúrák iránti érdeklődése ez alatt az idő alatt alakult ki. Egy fiatal srácnak, aki megszokta, hogy a Tenkes kapitányát játssza a barátaival a Svábhegyen, addig ismeretlen veszélyekkel kellett szembenéznie.

– Megtanultam a távoli kultúrák iránti fogékonyságot, ami a festészetemre kezdettől fogva óriási hatással van – fogalmazott a festő. Mint mondja, egyúttal ahhoz is hozzászokott, hogy nehéz helyzetekben hogyan kell túlélni, miként lehet örömöt találni a megpróbáltatások idején. Kisgyerekkorától minden nap rajzolt és festett, és egy iskolai feladat kapcsán az afrikai elnök, Moussa Traoré portréját is elkészítette. Meglepetésére másnap megérkezett egy motoros egy lepecsételt levéllel, amiben az volt, hogy Moussa Traoré felajánlotta neki, hogy az udvari festője legyen.
Lehetősége lett volna Nyugatra menni továbbtanulni, ő azonban biztos volt abban, hogy Budapesten a Török Pál utcai Kisképzőbe szeretne járni.
A kommunizmus szelleme nagyban meghatározta még Magyarországot, de a Kisképzőn nyitottságot tapasztalt. Ma is őrzi a svábhegyi családi ház fala azokat a freskókat, amiket a kezdeti években, a tanulmányai idején készített a festő.