Lev Tolsztoj klasszikusának számtalan feldolgozása között különleges helyet foglal el ez az adaptáció, amely sokkal inkább a cselekvések, mintsem a szavak által meséli el a jól ismert történetet.

A látszólag komor és sötét, árnyékokkal teli világban a litván rendező koncepciójának nyomán felcsillan a fény is. Az életnek értelmet, a küzdelemhez pedig erőt adnak olyan örök érvényű értékek, mint a szeretet és az isteni gondviselés. Tuminas rendezését – a súlyos történéseket gyakran ellenpontozó humornak köszönhetően – áthatja az a remény, amelyet Tolsztoj regényének alábbi zárószavai közvetítenek:
Az egész életem, függetlenül mindattól, ami történhet velem […] a jó kétségtelen értelmével teljes, amellyel hatalmamban áll megtölteni.
A Gesher Színházat 1991-ben Jevgenyij Arje rendező alapította, egy Moszkvából Izraelbe vándorolt orosz színtársulattal. Kezdetben kétnyelvű színházként működtek, héberül és oroszul is színpadra állították darabjaikat. Napjainkban már kizárólag héberül játszanak, de továbbra is szoros kapcsolatot ápolnak az orosz kulturális örökséggel. Héberül hidat jelentő nevéhez hűen a Gesher Színház integráló erő szeretne lenni az izraeli multikulturális társadalomban mind a korosztályok, mind a népek tekintetében. Éppen ezért saját, izraeli szerzőik műve mellett számos világirodalmi klasszikust is színpadra állítanak.
A darab rendezője az alig egy hónapja, március 6-án elhunyt, litván származású Rimas Tuminas. A világhírű alkotó a moszkvai Állami Színházművészeti Főiskola rendező szakán szerezte diplomáját. Tolsztoj halhatatlan klasszikusai közül nem az Anna Karenina volt az első, amelyet színpadra álmodott: a Háború és béke című regényből készült előadást a szakma és a közönség egyaránt elismerően fogadta.
Érezhető szeretettel és tisztelettel fordul a klasszikusok felé, ám utalásokban, szimbólumokban gazdag rendezései, amelyek a teljes színházi spektrumot magukba foglalják, túlmutatnak az eredeti irodalmi műveken.
Anna, akit Efrat Ben-Tzur színésznő keltett életre, Tuminas rendezői felfogásában nem a körülmények áldozataként jelenik meg a színen. Nem csupán egy fiatal nő, akit hozzákényszerítettek egy nála jóval idősebb férfihoz, és aki most szabadulni próbál ebből a fogságból. Mind a sorsa, mind a jelleme sokkal összetettebbé válik ennél. Egyesíti magában a NŐT: a gyengéd anyát, a házsártos feleséget és a szélsőségesen féltékeny szeretőt. Miközben nagylelkű és kedves is tud lenni másokkal, olykor a végletekig kegyetlenné válik. Komplex személyiségében egyszerre van jelen a fény és az árnyék, a fájdalom és az öröm. Mint azt ő maga is megfogalmazza: „Meg kellene ölni. Két nő van bennem.”