Az adatok szerint 1360-ból származik az a zenei kézirat, a Robertsbridge-kódex, amely néhány vokális motetta és olasz tánc átirata mellett tartalmazza a legkorábbi, billentyűs hangszerre írt zenét is. Ez pedig nem más, mint a Pannonhalmi Főapátság június 22-i orgona koncertjén is felcsendülő Estampie. A darab elhangzása után a kortárs osztrák zeneszerző és orgonista Franz Danksagmüller azonos címet viselő szerzeményét hallhatja a közönség. A művész a széles zenei spektrumot egyesítő innovatív projektjeiről, kompozícióiról és élő elektronikai előadásairól ismert.
A repertoárban szerepel még a 16–17. század fordulójáról egy spanyol és egy németalföldi szerző is. Előbbi Sebastian Aguilera de Heredia, akinek tizennyolc billentyűs műve maradt fenn, és az aragóniai zenei iskola első jelentős alakja volt. Utóbbi pedig Jan Pieterszoon Sweelinck, a németalföldi orgonista hagyomány megteremtője. Sweelinck népszerűsége már életében folyamatosan nőtt annak ellenére, hogy szinte el sem hagyta Amszterdamot. Kortársai amszterdami Orpheusznak nevezték.
A műsorból nem hiányozhat a barokk kor egyik legnagyobb zeneszerzője, Johann Sebastian Bach sem. A korabeli műfaj szinte mindegyikében alkotott, de a Múzeumok éjszakáján ezúttal egy hegedűre és csembalóra írt szonátája hangzik el.
Az est főszereplője az 1820-as évekből származó, 2023-ra eredeti állapotába helyreállított orgona. A hangszert Elgász Ferenc orgonaépítő mester kimondottan ide, a Boldogasszony-kápolnába készítette.
A hangversenyen a kiváló fiatal orgonista, Tabajdi Ádám szólaltatja meg.
A művész ötévesen kezdte zongoratanulmányait, ehhez tizennégy éves korában kapcsolódott az orgona.
Érdeklődésében meghatározók a különböző kultúrák népzenéi és az improvizáció, amelyre állandó inspirációs forrásként tekint művészetében. Repertoárjában a középpontot jelentő Bach mellett fontos szerepet tölt be Liszt és Franck, a 20. századi zene, benne Messiaen, Florentz és Ligeti műveivel. Elkötelezett előadója kortárs zeneműveknek, de szoros kapcsolatot érez régi mesterek munkásságával is, mint Sweelinck, Weckmann vagy Couperin.
A hangversenyen orgona és hegedű lép párbeszédbe egymással.
Tabajdi Ádám mellett felesége, Osztrosits Eszter hegedűjátékát élvezheti a közönség. A művésznő a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem doktori képzésének doktorvárományosa. Tanulmányait Szombathelyen kezdte, 2010 óta a Zeneakadémia növendéke. 2014-ben Erasmus ösztöndíjjal Németországban tanult. Az Országos Zathureczky hegedűversenyen különdíjjal, a Dohnányi Ernő Kamarazenei Versenyen nívódíjjal jutalmazták. 2018-ban elnyerte a Fischer Annie-ösztöndíjat. Kamarazenei fesztiválok állandó fellépője. 2015 óta az Osztrák–magyar Haydn Zenekar és az UMZE tagja. Elhivatott kamarazenész.