Marton Szabolcs alkotásában újszerű effektek és lenyűgöző látványvilág varázsolják teljessé a szimfonikus zenekari hangzásvilágot. Az összeolvadásuk által keltett hatás az alkotók ígérete szerint szürreális élményekkel teli világba repíti a nézőket, kimozdítva őket a komfortzónájukból. A különböző művészeti ágak, közvetített tartalmak jelen esetben nem „vitatkoznak”, nem hordoznak ellentétes jeletést, kizárólag erősítik egymás hatását. A látványelemek a zenei narratívát kiegészítő üzeneteket közvetítenek, így felerősítik és teljessé teszik a hangok által elmesélt üzenetet.
Páratlan, térhatású hangzással ötvözött audiovizuális koncert élményét nyújtja a Kvark, amelyben a szimfonikus és elektronikus zene, a fényfestés, a mapping és a filmművészet eddig még sosem tapasztalt módon olvad egybe. Az így születő mű az elmúlást nem tragédiaként, hanem új kezdet lehetőségeként tárja a nézők elé.
A produkciót megálmodó zeneszerző, Marton Szabolcs meglátása szerint a mulandóság az élet értelmét adó tényezőként jelenik meg a műben. Mint mondja, az élet végét nem egyfajta tragédiaként kell megélni. Sokkal inkább éppen ez ad értelmet az életnek. – A Kvark rávilágít a jelen megélésének fontosságára, és egy reményteli üzenetet közvetít a mulandóság témájában – fejtette ki egy korábbi nyilatkozatában gondolatait az alkotó.
A klasszikus zenészek által élőben eljátszott dallamok és a térhatású elektronikus hangszerelés egymásba olvadva adja a koncert magját. Az így felcsendülő zenét pedig a Kiss Patrik fényművész által megálmodott vizuális tartalom varázsolja még teljesebbé és hatásosabbá. A térhangzás és a vetítés – kilépve az eddig ismert keretekből – közös erővel egy szürreális, magával ragadó élménnyel gazdagítja a közönséget.
A Zsolnay Fényfesztivál részeként megvalósuló audiovizuális kamarakoncert július 7-én 16 órától lesz látható Pécs egy ikonikus helyszínén, a Jakováli Hasszán-dzsámiban. A produkció 2022-ben elnyerte a zenei szakma elismerését is: a Music Hungary Szövetség jelölte a Music Hungary Díjra crossover kategóriában, elismerve a zeneszerző, producer teljesen újszerű megközelítését és látásmódját.
Marton Szabolcs munkássága
A producer és zeneszerző nevét először a Préda című előadás apropóján ismerhette meg a közönség. Ehhez a produkcióhoz ő készített dalokat 2014-ben az Aurora Film és Színház felkérésére. Ugyanebben az évben indult hódító útjára az első saját zenekara is, a We are Infinite. Első saját nagylemezével – amelyet második zenekarával, a Hügével jegyez – 2017-ben jelentkezett. Elsődlegesen színházi és filmzenék szerzőjeként van jelen a magyar zenei világban. Többek között a Vígszínház Nekedszólataps – Ébredj! című előadásához is ő írt dalokat, de még számos produkció, köztük a 2016-ban bemutatott Vád zenéjét is ő szerezte. Dolgozott együtt mások mellett a Moha mozdulatszínházzal, valamint a Fénykioltók című, még be nem mutatott filmnek is ő szerezte a zenéjét. Innovatív előadásaival és zeneszerzői munkáival egyedi, üde színfoltként van jelen a hazai művészeti élet palettáján. Zenéje és művészeti projektjei – a Kvarkhoz hasonlóan – gyakran kísérleti jellegűek, és arra törekszenek, hogy új perspektívákat nyújtsanak a hallgatóknak és a nézőknek. Munkássága a közönség mellett a magyar zenésztársadalom, az alkotói közösségek tagjaira is hatással van, a tapasztalt pályatársakat és a fiatal, pályakezdő művészeket egyaránt inspirálva.