Nem árulnak zsákbamacskát az Újszínházban + galéria

Valódi kikapcsolódást nyújt az Újszínház legújabb darabja, Eisemann Mihály és Szilágyi László Zsákbamacska című zenés komédiája, Éry-Kovács András rendezésében, Bátyai Éva, Bánföldi Szilárd, Gregor Bernadett, Almási Sándor, Nemes Wanda, Szakács Tibor, Vass György, Darányi Ádám, Incze Máté és Kéner Gabriella közreműködésével. Eisemann Mihály slágerei számos félreértés, összetévesztés, csel és kaland segítségével idézik fel az 1930-as évek nosztalgikus világát, a szerelem édes és gyötrelmes oldalát.

2024. 10. 24. 5:46
Zsákbamacska
Eisemann Mihály-Szilágyi László: Zsákbamacska című zenés komédiája az Újszínházban. Fotó: Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A „Mancika, üljön a taxiba”, a „Szerelmes lettem magába” mind olyan slágerek, amelyek azonnal visszarepítik a közönséget a századelő időszakába. Tanácsokat  adnak szerelmi ügyekben és mulatságosan mutatják be, hogyan lehet hatásosan „irányítani” a férfiakat. A darab címe, a zsákbamacska a vásárokban kapható apró, meglepetést, titkot rejtő csomagra utal, ilyen titok a darabban a nő, aki vagy egyáltalán nem, vagy nagyon is férjhez akar menni. Az utóbbihoz kapunk sikerhez juttató tanácsot Bátyai Éva emlékezetes játéka révén.

Zsákbamacska
A Zsákbamacska egyik főszereplője, Bátyai Éva. Fotó: Csudai Sándor

A Zsákbamacska háttere

A színészek remekül alakítják az operett klasszikus szereplőit: a bonvivánt, a primadonnát, a szubrettet és a táncoskomikust. Éry-Kovács András rendező szerint egyszerre két táncoskomikusra hajló szerep is van, az egyik egy kicsit bohókás, a másik egy kicsit démonibb megjelenésű.

Ez egy klasszikus értelemben vett zenés komédia, tehát rengeteget lehet mulatni is, de a mélyén nagyon komoly érzelmi tartalmak vannak 

– fogalmazott a rendező. Mint mondta, a megközelítése eltér a zenés játékoktól, ahol nemcsak az érzelmekről és vidámságról van szó, hanem emberi sorsokról is. A történet és a játék stílusa segíti a darabbéli szereplő sorsát. Arra is törekedett, hogy a darab izgalmas, érdekes, modern legyen, és a fiatal korosztálynak is tökéletes szórakozást nyújtson. – 

Ha zenés darabot rendez az ember, akkor alapvetően mindig a zenéből kell kiindulni, még akkor is, ha ez nem egy klasszikus nagyoperett, hanem egy zenés játékhoz közelítő kisoperett. Nagyon szeretem, hogy a zene mindig pont úgy és akkor szólal meg, amikor a legfontosabb, amikor már tényleg nem lehet prózában kifejezni amit akarunk és nagyszerű slágerszerű zenék közvetítik a mondanivalót 

– emelte ki. Éry-Kovács András maga tervezte a konstruktivista díszletet. A forgószínpadra kitalált egy épületegyüttest, ami funkcionálisan létezik és a játékot segíti. 

 

– Jegyezd meg, egy szerelem nálam legfeljebb három napig tarthat! Szombat: ismerkedés, vasárnap: az úgynevezett szerelem, hétfőn: alászolgája! Kedden már akár ne is köszönjön! – vallja a meggyőződéses agglegény, a bonviván Gáti Ervin, aki a darab végére megéli saját tételének teljes cáfolatát. 

– Még nem játszottam ilyen jellegű előadásban, ahol ennyire meg kell mutatnom az énektudásomat, így minden szempontból kihívás volt a szerep számomra – árulta el a karaktert életre keltő Bánföldi Szilárd. – Az énekes-táncos részét nagyon élveztem a munkának, annak ellenére, hogy nem ez a profilom elsősorban – mondta. 

Zsákbamacska
Bánföldi Szilárd és Bátyai Éva. Fotó: Csudai Sándor

A színész a rendezővel való közös munkáról is beszélt. 

Hosszú út volt, mire kibontottuk közösen a darabot. A rendező meghatározta az irányelveket, hogy merre kell haladni a figurának, akit alakítok, aztán hagyta, hogy én alkossam meg. Így megvolt a művészi szabadságom, de azt sem éreztem, hogy nagyon szabadjára lennék engedve. Gáti Ervin habitusát, lelkületét kellett keresnem magamban, és sok azonosságot találtunk közte és köztem, bár vannak olyan jellemvonásai, amelyek nincsenek meg bennem. Összességében tudok a szereppel azonosulni, ez egy szerencsés együttállás. Így tudok igazán természetes lenni. Az a színészi ars poeticám ugyanis, hogy minél természetesebben és önazonosabban adjam át a szerepet 

– tette hozzá. Bánföldi Szilárd a komoly klasszikus darabokat a műfaj miatt szereti, de nagyon üdítőnek találja egy ilyen könnyedebb darabban a játékot. Hangsúlyozta viszont, hogy nagyon sok munka volt ebben a darabban, amíg az ének, a tánc, a zene és a próza összeállt.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.