Hernádi Gyula egyik legnagyobb sikert arató drámája a Királyi vadászat, amely több más művével egyetemben a hatalom korlátlan manipulációját modellezi. Az emberi fantáziát mindig izgatja, milyen hatalom mozgatja a szálakat egy-egy politikai játszmában, a fordulatos darabban erre kapunk egy esetleges választ. A mű történelmi tényen alapul: meg akarták buktatni Horthy kormányát és vissza akarták hozni IV. Károlyt és Zita királynét. A trónról lemondott utolsó Habsburg uralkodó a magyar királypárti politikusok rábeszélésére 1921-ben kétszer is sikertelen kísérletet tett a visszatérésre. A fordulatos krimiben az író egy érdekes fikciót bont ki: mi történt volna, ha a királyt és Zita királynét második restaurációs kísérletükre készülve titokzatos körülmények között meggyilkolják és helyükre hozzájuk megszólalásig hasonló alteregókat állítanak? Főúri vadászat a fedőeseménye annak a manővernek, amellyel IV. Károly, az utolsó Habsburg uralkodó visszatérését a trónra szervezik királypárti körök 1921-ben.
A Királyi vadászat egy okkultista szertartással indul
A darab kezdetén a sejtelmes fények és hangok között egy okkultista szertartás tanúi leszünk, amelyet Erdődy gróf vezet. A fiktív tér közepén, ahogy később Nagy Viktor rendezőtől megtudtuk, az úgynevezett Sigillum Deit, Isten pecsétjét nagyították ki, amely szellemek és démonok idézésére szolgáló térkép. Ezt veszik körbe a Notre-Dame démonjai. – A halott ellenség már majdnem barát – hangzik el a Montesquieu-idézet a nagy manipulátor, Erdődy gróf szájából, akit félelmetes erővel jelenít meg Viczián Ottó színművész. Ő tart kézben mindenkit, mozgatja a szálakat. Mosolya sosem valódi, ördögi és egyben racionális.
A háborújáték Erdődy gróf birtokán zajlik, résztvevői a magyar arisztokraták, akik véletlenül megölik az oda látogató királyi párt.
A gróf polgári hasonmásokkal játszatja el IV. Károlyt és Zita királynét. A három főszereplő, Erdődy gróf, valamint az álkirály – akit Almási Sándor – és az álkirályné, – akit Koncz Andrea alakít – között bomlik ki az illuzionista játék a színészek kiváló alakításában. A dramaturgiai ív a két közember megnyerésétől indul és a betanulás folyamatát mutatja be.