A katonai missziós történetet azonban két erős nő álmodta meg. Helmeczy Dorottya producer és Dombrovszky Linda rendező arról mesélt, milyen út vezetett az ötlettől a sorozat megvalósulásáig.

Női producer, női rendező
Bár a katonaság eredendően maszkulin téma, Helmeczy Dorottya az első perctől biztos volt abban, hogy női rendezőre van szükség. – A női rendező választása nem csak a nemek kérdése.
Linda ízlésvilága, a rá jellemző elegancia és emberi mivolt az, ami az eszembe jutott, amikor azon gondolkodtam, hogy milyen legyen a magyar honvédség a képernyőn
– árulta el a producer, aki úgy véli, hogy a történetnek is van egy feszes eleganciája, amiből kitapintható, hogy van tétje is. Ehhez egy mély érzésű emberre volt szükség. – Emellett nőként és három gyermekét egyedül nevelő anyukaként sokszor gondolom azt, hogy egy olyan ember, akinek hozzám hasonlóan szigorú a napi struktúrája, és az érzelmeit sem engedheti szabadon, azaz akkor is cselekedni tud, ha sok személyes probléma van, egy olyan keretet szab, ami segíti a munkamorált. Ehhez is kerestem azt az alkotót, akinek ez az adottsága megvan. Közben volt, amikor aggódtam, hogy felébred-e éjszaka a pici gyereke, vagy lebetegszik és akkor vajon kibillen-e Linda.
Dombrovszky Linda nem számított arra, hogy a következő feladat, ami megtalálja, egy katonai témájú sorozat lesz, ám úgy érzi, nem áll távol tőle az a fegyelmezett, szabálykövető világ, amit akár egy laktanyai közeg képvisel. Debrecenből származom, az általános iskola, ahova jártam – mai szemmel főleg – kissé poroszos, szinte katonás közeg volt: ha a tanár felszólított, fel kellett állnunk, köpenyt viseltünk. Megadtuk a tanároknak a tiszteletet, de mindezt jó hangulatban, bizalommal.

A történetet az emberi kapcsolatok viszik előre
– Néha viccelődtünk a laktanyában forgatás közben, hogy a filmes stáb piciben úgy működik, mint egy hadsereg bevetésen: vannak irányítók, vannak végrehajtók, egy közös célt kell szigorú összehangoltsággal, gyorsan, csapatmunkában elérnünk. A forgatókönyv fejlesztése és az előkészítés során egyébként rengeteg olyan katonával találkoztunk, akik voltak missziós küldetésen, és az ő történeteiket, karaktereiket építettük be a történetbe.
A fejlesztés és a forgatás során talán a legnehezebb volt a valóság és a fikció között lavírozni
– mesélte a rendező.