Gajdos Frank Katalin, a múzeum igazgatója köszöntő beszédében elmondta, hogy egy rendhagyó tárlatot szerettek volna létrehozni, amely nemcsak az animációtörténet ismeretlen fejezeteit mutatja be, hanem számos olyan történelmi különlegességet is felvonultat, amely kevésbé ismert az 1980-as és 1990-es évek német és magyar kapcsolataiból. – A megnyíló kiállításunkban az elmúlt 45 év meghatározó animációs filmjeinek figurái, köztük Pumukli múzeumunk valamennyi kiállítóterét benépesítik, amivel izgalmasabbá, érdekesebbé válik klasszikus német nemzetiségi tájházunk is – mondta az igazgató, majd kiemelte, hogy a kiállításon sokak gyermekkorának számos meghatározó rajzfilmjével és azok alkotóival, történeteivel, illetve az 1980-as évek kultikus filmjeivel is megismerkedhetnek a látogatók. Tóth Gábor néprajzkutató, a kiállítás kurátora kiemelte, hogy szerettek volna egy egyedi, a fiataloknak is izgalmas kiállítást létrehozni, amely képes bemutatni a német és magyar animációs kapcsolatok sarokpontjait. – A magyar animáció óriási sikereket ért el a rendszerváltás előtt, ezeket nem szabad feledni, sőt kötelességünk kutatni és bemutatni a következő generációk számára is – hangsúlyozta a kurátor.

A Pumukli-sorozat háttere
A kiállítást Ternovszky Béla Kossuth- és Balázs Béla-díjas rajzfilmrendező, érdemes művész, a Pumukli-sorozat animációs rendezője nyitotta meg. Lapunknak elmondta, hogy szakmai pályáját a Pumuklitól a Macskafogón át a Tüskeböki és pajtásain keresztül végigkísérték a német kapcsolatok, amelynek jelentős állomásait mutatja be a kiállítás. A rendező örömét fejezte ki, hogy az animáció területén jó egy évtizeddel a vasfüggöny megszűnése előtt létrejöhettek a nyugatnémet és magyar kapcsolatok. Felidézte, hogy Manfred Korytowski, az Infafilm alapítója és igazgatója 1979-ben jelent meg a Pannónia Filmstúdióban azzal a kéréssel, hogy a német Ellis Kaut írónő meséjéhez szeretne egy animációs filmjelenetekkel kombinált sorozatot készíteni. – Az, hogy a natúrfilmre későbbi utómunkával animációs részletek készüljenek, nem igazán volt megszokott akkoriban. Noha mi sokszor hízelegtünk magunknak azzal, hogy benne vagyunk a világ öt legjobb animációs filmstúdiójában, nekünk is fejtörést jelentett, hogyan lehetne Pumuklit életre kelteni – emlékezett vissza a rajzfilmrendező.