Unalomig ismételt vád Hollywooddal szemben, hogy friss ötletek helyett a régi sikereiket melegítik fel a sokadik folytatással vagy újragondolással, ami hatványozottan igaz lehetne a klasszikus Disney-rajzfilmek élő szereplős változataira. Pedig szerintem kifejezetten izgalmas, hogy miként nyúlnak ezekhez a régi mesékhez, merre tologatják a hangsúlyokat, hogyan viszonyulnak az írott alapanyaghoz és a korábbi rajzfilmes adaptációhoz, vagy hogy mennyire igazodnak a kortárs trendekhez. A Hamupipőke vagy a Demóna is jól sikerült, üdítő példák a sorban.

Hófehérke a hét törpe nélkül
Az új Hófehérke viszont már az előkészületek során hangos ellenállást váltott ki sokakból, többek között a címszereplő rasszváltása, az őt alakító Rachel Zegler félreérthető nyilatkozatai, az öntudatos női kép túlhangsúlyozása és egy kacsának bizonyuló fotó miatt, ami alapján azt lehetett hinni, hogy a törpöket különféle rasszú, nemű és zavaros identitású színészek fogják játszani (később kiderült, hogy CGI segítségével keltik őket életre, ami ugyanúgy kritika tárgyát képezte több törpe színész részéről).
Marc Webb (500 nap nyár, A tehetség, A csodálatos Pókember 1–2.) rendezése viszont többnyire szerencsésen cáfol rá az előzetes félelmekre. Pár elemében fejet hajt a mai korszellem előtt (például a mesebirodalom lakói látványosan sokszínűek), de a legfontosabb kreatív döntésekben mellé lehet állni. Az egyik ilyen, hogy Hófehérke a kor követelményeinek megfelelően erős női karakterként tűnjön fel, ami a kortárs filmben rendszerint úgy jelenik meg, hogy a hősnő maszkulin jellemvonásokkal gazdagodik: kardot kivonva rohan a csatába, és sose támaszkodik férfira.
A film első jelenetében a szülők ki is nyilvánítják, hogy lányukat vezetőnek szánják, és Hófehérke idővel azzá is válik, de ezt kifejezetten nőies tulajdonságaival éri el: nagyfokú beleérző képessége és jólelkűsége révén sikerül lázadást szítania a gonosz királynő ellen.
Ebben a változatban nem takarítja ki a rendetlen törpök házát, helyette ügyesen rávezeti őket, hogy talán érdemes lenne tisztán tartani az otthonukat. Nem vágyakozik a szőke herceg után, de nem is egy tudálékos királykisasszony. Többször hibázik is, de ezekből képes tanulni. Sokáig édesapja visszatérésében reménykedik, mígnem önmaga vállalja a lázadást, ezzel ténylegesen felnőtté válva. Rátermettségét nem a többi (férfi) karakter impotenciájával domborítják ki, hanem a velük való együttműködéssel.