Minden csinnadratta nélkül, csendben – a lap szellemi holdudvarára jellemző módon –, búvópatakként jutott el az újságárusokhoz egy új folyóirat, az Országút, amely címlapja szerint a művészet, a tudomány és a közélet aktualitásaival, hagyományaival foglalkozik kiemelten. Bár a tervezetten kéthetente megjelenő lap hangsúlyozottan nemzeti konzervatív értékrendet követ, kiemelik a kritika mindenkori fontosságát és nyitottságukat minden építő szellemi irányzat értékei és képviselői felé.
„Az Országút nyomtatott és online kiadása is a közjóról, a művészi szépről, a tudományos eredményekről szóló közösségelvű gondolkodásnak, a szabad kritikának kíván teret adni. Valamennyi művészeti ág, szellemi irányzat teljesítményére kíváncsiak vagyunk, idehaza és külföldön egyaránt. Felfedezzük a megszakított magyar hagyomány tartományait; vállaljuk az esszé, az irodalmi publicisztika, a riport és a tárca nemes, konzervatív örökségét, mert hisszük, hogy ez a mai közönség ízlésétől sem idegen. Felületet biztosítunk a kulturális emlékezet kánonvitáihoz, hogy önismeretünk tisztuljon és csiszolódjon” – fogalmaz Falusi Márton főszerkesztő a folyóirat első számában.
Már a szerzők listáján végigtekintve is egyértelművé válik az Országút szellemi identitása: Kodolányi Gyula, Alexa Károly, Gazsó L. Ferenc, Mezey Katalin, Kenyeres Zoltán, Tornai József, Hörcher Ferenc, Navracsics Tibor és Kabdebó Lóránt.
Ez az Országút nem az első és nem is a második a hasonló nevű magyar sajtóorgánumok sorában, hiszen 1935-ben a Deák Ferenc Társaság hívta életre újságját ezzel a címmel, amelyet Barankovics István és gróf Dessewffy Gyula 1937-ben vett át és innentől Az ország útja címmel jelentetett meg, és amit a modern kori szellemi leszármazottak is elődjüknek tekintenek. Ne feledjük, Barankovics a magyar politikai kereszténydemokrácia megteremtője, a Demokrata Néppárt alapítója, majd – Pethő Sándor 1943-ban bekövetkezett halála után – Az ország útja gárdájával ő viszi tovább a Magyar Nemzetet. (Erről Petrás Éva cikkében olvashatnak bővebben.)