– Találkozásunkkor épp egy debreceni fellépés részleteit egyeztette telefonon. Ez is hozzátartozik a szabadúszóléthez?
– A szabadúszás nagyon jó, bár most nekem kell szervezni a vidéki előadásokat, és kicsit lötyög rajtam ez a szerep. Az előadó-művészeti tao megszüntetése különben is rosszul érinti a független produkciókat – többek között a S.Ö.R.-t –, mert eredetileg a taotámogatással együtt kalkulálták a tiszteletdíjat és a bérleti díjat. Féltem a dzsessz-
zenét, a táncművészeti alkotásokat is, miközben teljesen jogos, hogy a csalókat ki kell szűrni a rendszerből. Reméljük, minél előbb finomítanak a szabályozáson.
– A S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve a „nem komplett Shakespeare-művek előadása”, emlékszem rá lánykoromból, de azóta biztosan sokat változott.
– A legnagyobb szériát futó előadásunk, a bemutató 1994. június 2-án volt, most már azoknak a gyerekei nézik, akik annak idején megszerették a S.Ö.R.-t. Negyedszázados évfordulóra készülünk: az ünnepi előadás mellett huszonöt év relikviáiból és ritkaságaiból nyílik kiállítás májusban, a Hatszín Teátrumban. Időnként természetesen „kapálgatjuk”, aktualizáljuk a darabot, hiszen huszonévesen találtuk ki, és a főiskolás, szemtelen pimaszság ötvenhez közeledve már nem áll jól nekünk.
– A pálya elején vette fel a Kálloy előnevet is, hogy megkülönböztesse magát a Molnár Péterektől?
– Ez benne van a S.Ö.R.-ben érintőlegesen: a Kálloy régi, nemesi családi név, édesapám, aki főállatorvosként dolgozott Mezőcsáton, nem használhatta a kommunizmus idején, kicsit utána is kellett bányászni, a nagybátyámnál még a kutyabőrt is megtaláltuk. De a Belügyminisztérium nem engedélyezte, hogy végre úgy hordhassam a nevemet, ahogyan a családunk viselte nemzedékeken át: a hivatalos iratokban kötőjellel szerepel. Ez azóta is szívfájdalmam.
– A művészvénát is a családból hozta? Állatorvos édesapja nem ellenezte a színészetet?
– Művészlélek volt, még nálam is jobban.
A háború utáni generáció tagjaként több hangszeren játszott, autodidakta módon megtanult cimbalmozni, romantikus érzelmeket táplált a puszta iránt – a Hortobágy szerelmese volt. Belőlem ez hiányzik, én jobban szeretem a hegyeket. De apám, aki gyűjtötte a mezőcsáti kerámiát, és a találmányaiban élte ki a kreativitását, amikor Debrecenbe költöztünk, az ottani pezsgő társadalmi élet egyik középpontja lett. Felnőtt fejjel intellektuális tobzódásnak mondanám, amiben akkor éltünk, mert a helyi értelmiség: a főorvos, a mérnök és az állatorvos családja összejárt. Elképesztően jó hangulatú mulatságokra emlékszem, népdalokra, táncra, kreativitásra, és megmaradt bennem a jóízű beszélgetések élménye is. Járt nálunk Veres Péter író, Pécsi Sándor színésszel szintén nexusban volt édesapám, ő találta ki azt is, hogy színész legyek, mert látta, hogy elég határozott, jó hangú gyerek vagyok.