– Művészcsaládból származik, a főiskola előtt pedig festőnek készült. Hogyan fordult mégis a film felé? Képzőművészeti előélete miatt máshogy áll rendezőként vizuálisan a filmhez?
– Valamilyen szinten tudok képben gondolkodni, ami biztosan köszönhető annak az öt évnek, amit a kisképző rám rakott. Jó pár év után derült ki, hogy inkább a filmezés érdekel, ekkor az osztályfőnökömmel megkértük a szakvezető tanárt, hogy amikor pénteken, szombaton aktokat és különféle csendéleteket kéne festenünk, én inkább beülnék a filmenciklopédiával meg laptoppal, és Felliniket néznék, készülnék a filmrendező-felvételire. A tanárom egyetértett abban, hogy festőnek lehet, hogy nem én leszek a legjobb, ha pedig ráadásul nem feltétlenül ezt szeretném csinálni, akkor járjam a saját utamat.
– A FOMO előtt reklámokat és rövidfilmeket készített. A nagyjátékfilm műfaja vagy a néhány percben elmesélhető történetek állnak közelebb önhöz rendezőként?
– A film témája szüli az eszköztárat. Magamtól nem feltétlenül rajonganék azért a metódusért, hogy Stohl Andrást, Szávai Viktóriát és más profi színészeket teljesen amatőrökkel rakjak össze egy filmbe, amelynek egészét kézikamerával, egyharmadát pedig telefonnal vesszük fel, illetve antidramatikus jeleneteket váltogassunk dramatizált elemekkel. Nem ez a fétisem, viszont maga a történet, a tematika, a felelősségvállalás témaköre valahogy ezt a formavilágot hozták magukkal. A legfontosabb igazodási pont mindig a téma, a mondanivaló, arra épülhet rá minden más.
– Ezt már akkor is így gondolta, amikor bátyjával kisgyerekként hollywoodi filmeket „forgattak újra”?
– Hat-nyolc éves lehettem, a testvérem egy kicsit már idősebb, úgyhogy ő már tudatában volt annak, hogy milyen marhaságokat csinálunk. Ekkor még nem művészfilmeket néztünk, hanem inkább mainstream mozikat, és ha valamivel nem értettünk egyet, vagy nagyon tetszett, ahogy kivitelezték, akkor azt újraforgattuk. A krikettütőink voltak például a lézerkardok, és az angol buldogunk játszotta az űrlényt a Jelek című misztikus thriller remake-jében. Valamit mindig hozzá akartunk tenni az eredetihez. Volt olyan film, amelyiknek nem tetszett az eleje vagy éppen a lezárása. A Hazafi című film házi verziójának legvégén például máshogyan öltük meg a főgonoszt: én voltam a főhős, tesóm pedig a szadista brit katona, akit máshogy szúrtam le, mint Mel Gibson. Teljesen abszurd volt.