Buta, rideg, csúnya, fantáziátlan, alattomos és taszító. Különösebb töprengés és fontolgatás nélkül ezek a szavak tolulnak bennem, ha az elmúlt harminc évben Budapesten megvalósult építkezésekre gondolok. Már most elnézést kérek azoktól a lelkiismeretes építészektől, befektetőktől, kivitelezőktől, a város sorsát szívükön viselő tisztviselőktől és politikusoktól, akik felszisszennek, és megbántva érzik magukat. Elnézést kérek, ám a felsorolt jelzők mégis maradnak, mert igaznak érzem őket. Hosszú ideje dühít és elkeserít, amit látnom kell, amiben élni kényszerítenek.
Ha egy muzsikus ócska dalt komponál, nem veszem meg a lemezét, ha megszólal a muzsikája, kikapcsolom a rádiót. Ha én és írótársaim ócska regényt engedünk ki a kezünkből, az olvasó félbehagyja, és eladja az antikváriumban. Ha a politikus mindig hazudik, és sosem képviseli azok érdekeit, akik bizalmat szavaztak neki, előbb-utóbb megbukik. Ha az építész élhetetlen, ronda, kényelmetlen és lelketlen, szögletes és szürke, embertől idegen, fantáziátlan építményt és teret „alkot”, akkor az évtizedekig, netán évszázadokig vesz majd körül minket, nem menekülhetünk, esetleg naponta többször is látni, használni kényszerülünk azokat, s ez mindannyiszor roncsol egy kicsit rajtunk, ront a kedélyünkön, idegesít, beteggé tesz (addig, amíg egyáltalán képesek vagyunk észrevenni, hogy miben élünk). Ha az építész rombol, ahelyett hogy építene, az el nem évülő bűn és nehezen korrigálható hiba.
Ne politizáljunk. Nem érdekel, hogy melyik főpolgármesternek vagy kerületi polgármesternek mi a hatóköre, mit engedélyezett korrupt módon vagy csak elvtelenül, netán figyelmetlenül, mit nem védett meg, mibe nem avatkozott bele. Nem érdekel a befektetői érdek, ami sokszor kényszeríti a tervezőt és a kivitelezőt olcsó és csúnya megoldásokra. Nem érdekel a konzervatív és a modern vitája. Mindegy nekem, hogy minek titulálják, hová skatulyázzák be, akár nemzeti vagy style international, barokk vagy neoeklektikus, az épület és az épített tér legyen jó.