Magyarország sikeres egyházzenészei közül kiemelkednek a Virágh-nemzedékek. A mai napig nem zárult le a vita, hogy a tehetség örökletes-e, vagy csupán szorgalom kérdése. Polgár Judit és testvérei például egyforma nevelést kaptak, mégsem sakkoznak azonos színvonalon. Ranschburg Jenő pszichológus ezért gondolja úgy, hogy a zsenialitás genetika nélkül nem létezik, de ehhez feltétlen szükséges a gondos nevelés is. Czeizel Endre kutatásai azt mutatták, hogy legjobban a zenei tehetség örökölhető.
A genetikus évekig tanulmányozta a „művészgéniuszokat”, és azt találta, hogy a zeneszerzők esetében egyértelműen öröklődik a tehetség, sőt a tehetség családi halmozódása is jellemző. Mozart családjában például az összes férfiből zenész lett, akárcsak Erkel Ferenc hét gyermeke. Ez a tehetségtípus a Virágh családban is rendre kicsi korban jelentkezett. Virágh András Liszt-díjas orgonaművész-karnagy és fia, Virágh András Gábor Junior Prima és Erkel Ferenc-díjas orgonaművész, zeneszerző is egészen kis korban kezdett el zenélni.
– A családunk apai ágon többgenerációs orgonista-egyházzenész család. Én már az ötödik generáció vagyok, a fiam a hatodik – meséli Virágh András. – Édesapámtól, Virágh Endre orgonaművésztől tanultam, ő pedig az ő édesapjától. Én a nagyapámat nem ismerhettem, de már ő is belenőtt a kántortanítás világába, ugyanakkor ő a maga korában igen szerteágazó tudású polihisztor volt. Nemcsak tehetséges orgonista, aki Vasváron énekkart szervezett, de ő rajzolta a város címerét is, emellett festett, fúrt és faragott. Édesapám a zenei vonalat vitte tovább, ő már zeneakadémiát végzett.
A család sosem egyengette a zene felé a leszármazók útjait, mind András, mind fia arról mesél, hogy szinte meg kellett győzniük a családot, hogy ők zenélni szeretnének. Virágh András eleinte nem akarta követni a családi hagyományt, majd mégis ezt a pályát választotta.
A család azonban tiltakozott, ekkor elvette édesapja, Virágh Endre egyik kottáját, önszorgalomból megtanulta, és ezzel sikerült meggyőznie, hogy kezdje el tanítani.