Példa nélküli, ami a divatban történik – harsogták az újságcikkek, amikor kiderült, hogy a koronavírus miatt leállnak a gyárak, nincs sem gyártás, sem vevő, mert az emberek nem járnak vásárolni. Németh Mariann divatszakértő szerint a divat a „legdemokratikusabb” művészeti ág, mivel minden egyes ember részese a nap 24 órájában, így az év minden egyes napján közösen alakítjuk.
Kimberly Chrisman-Campbell brit divattörténész a francia forradalmat emlegeti példaként, amikor eltűntek a bukott arisztokráciát idéző rizsporos parókák vagy a hatalmas, oldalt párnázott alsószoknyák. A spanyolnátha-járvány előtt az alsóneműket kivéve az emberek ritkán mosták a ruháikat. Az arisztokrácia és a gazdag polgárság ugyan megengedhette magának, hogy szolgák serege lássa el őket, de a többrétegű, kényes anyagból készült ruhákat még a ritka mosás is megviselte. A járvány azonban rádöbbentette az embereket a higiénia fontosságára, és így az 1920-as éveket a könnyebben kezelhető, fiús szabásvonalak és az egyszerűbb anyagok jellemezték. Allison Pfingst amerikai divattörténész hasonlót vár a koronavírus-járvány lecsengése után: a pamut, a len, a mosható selyem és a mosható merinógyapjú előtérbe kerülését, míg a rayon, a normál selyem és a csipke, melyek a víz látványát is nehezen bírják, valószínűleg háttérbe szorulnak.
A harmincas évek báljai előtt a kisasszonyok többsége lisztben fehérítette a kesztyűjét, ahelyett, hogy újat varratott volna, aki mégis megtette, és így sokkal vakítóbb fehér kesztyűben jelent meg, azt kinézte a társaság. A koronavírus okozta világválság nyomán Pfingst szerint a harmincas évek elejéhez hasonlóan a nagystílű öltözködés helyett most az újrahasznosítás és a kevesebb díszítés várható. Erre utal, hogy a második világháború trendjét is a saját korábbi ruhák felhasználása határozta meg, a nők boltok és varrónők híján maguk készítették öltözéküket. A koronavírus-járvány miatti bezártságban előkerültek a szekrény mélyéből a kötő- és horgolótűk, a YouTube-ot ellepték a régi Burdából kivágott szabásminták. Aki pedig valami igazán modernre vágyott, az a Moschino kreatív igazgatóját, Jeremy Scottot figyelhette, amint éppen újjávarázsol egy Donald kacsás pólót Miley Cyrus #maradjotthon videóinak egyikében.