Beatrice-koncert, 1980. szeptember, Kisstadion. Az Omega és az LGT előzenekaraként. De lehetne akár önálló Beatrice-buli is, mondjuk 1978-ban a Budai Ifjúsági Park színpadán, ahol Nagy Ferónak, a zenekar ideológusának, szellemi atyjának, frontemberének emlékei szerint „majd’ szétrobbant a banda”. A korabeli hangulatot illusztrálandó a történet ekként folytatódik:
„A színpadi akciókhoz hozzátartozott egy hatalmas műanyag lábszárcsont,
azzal lehetett ökörködni a Csodálatos emberről szóló gúnydalunkban. Majd mikor belecsaptunk a Nagyvárosi farkasba, elszabadult az addig is zaklatott pokol. Egyszer csak felugrott a színpadra Tádé, S. nője… Kezébe kapta a lábszárcsontot, és megforgatta, mint egy falloszt… Hosszú szoknyáját megemelve a lába közé kapta, és kegyetlenül elkezdett »dolgozni« rajta”.

Az ominózus lábszárcsont-„hadműveletből” nőtt ki aztán a hírhedt csirkedarálási botrány, amelyből persze egy szó sem volt igaz. Ám a kulturális hatalomnak kapóra jött az egyre nagyobb tömegeket, ráadásul épp a (le)szakadt fiatal társadalmi réteget megmozgató banda újságírók által kitalált és járványszerűen terjesztett performance-a a Beatrice ellehetetlenítéséhez.
Nagylemezről szó sem lehetett, a koncertezést adminisztratív úton, helyi kitiltásokkal igyekeztek meggátolni, a médiumok tudomást sem vettek létezésükről. Pedig Nagy Feró dalszövegei (némelyike alaposan kiverte a biztosítékot Erdős doktornál), gördülékeny, jópofa, provokatív felkonferálásai, szuggesztív előadásmódja az említett szubkultúrában hamar a közönség kedvencévé emelte a zenekart. Ha még hozzávesszük Miklóska Lajos jól megkomponált dallamait, markáns basszusjátékát, a néhány éve elhunyt Lugosi László invenciózus gitárszólóit, valamint Donászy Tibor ízes, pregnáns dobolását (a Támadás-lemezen sajnos eléggé háttérből szól), nincs is min csodálkozni.
A négy zenész szerencsésen egymásra talált. Ilyen előzmények után a csodának vagy inkább az omegás Benkő László segítőkészségének köszönhető, hogy az Országos Rendező Iroda nyári turnéján egy ország ismerhette és kedvelte meg a Beatrice elementáris erejű, friss punk-rock muzsikáját. A koncertsorozat kisstadionbeli záró előadását eredetileg dupla nagylemez formájában szándékoztak megörökíteni, végül a monstre buli legemlékezetesebb pillanatait egyetlen korongba préselve bocsátották útjára. A karcsúsítás vesztese persze a Ricse, amelynek valamivel több, mint hét perc jutott.
Támadás! 1, 2, 3! Minden Beatrice-koncert ezzel a Jerikó falainak bevételére buzdító csatakiáltással indult, persze szigorúan a Jaj, cica… operettparódia szignál után, amelyet hangulatindítóként szerencsére a Moiras Records kiadó zenei szerkesztője is megtartott.