A népzenei revival, újjászületés elindításában fontos szerepe volt annak, hogy – Martin György tanácsára – elszegődtünk Halmos Bélával a Timár Sándor által vezetett Bartók Táncegyüttesbe tánchoz muzsikálni. Ezzel ott új világ kezdődött: ettől kezdve a táncosok élő zenére próbáltak, mi meg kénytelenek voltunk jelentős repertoárbővítésbe kezdeni. Addig főleg énekelt verseket játszottunk, meg néhány népdalfeldolgozást, de a társastánc kíséretét jelentő hangszeres muzsikálás terén volt még tanulnivalónk. Ez a váltás új szeleket hozott mindannyiunk számára, megszűnt a zongoramuzsikára járt legényes tánc és a félig cigány-, félig „komolykodó” zenei együttesekre komponált feldolgozások korszaka. A népzene eredeti funkciójában, pop jellegű kamarazeneként tudott eztán megjelenni, ami a táncosokat is nagyon inspirálta.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/02/YjNMyfO3DH2ZOg_QzozV9xJPUlE4RL-C4O7r17skT6g/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2YyMzEzODBkODMxMDQ5Y2VhODE5MmExZmVhYWViYmZh.jpg)
Jókai Mór, az ember
Az író volt nyalka fiatal a márciusi forradalom idején, majd a tarokkozó bácsi is élete alkonyán.