Giles Lury, a könyv szerzője a The Value Engineers vezető stratégiai márkatanácsadó cég igazgatója. Saját magáról így vall: „VW Beetle-t vezető, Lego órát viselő, Disney-film-rajongó, Chelsea-drukker, ötgyermekes apa vagyok.” Lury eddig hat könyvet írt, köztük A rab és a pingvin, valamint a Hogyan hódította meg a Coca-Cola a világot című, marketingtörténeteket tartalmazó köteteket. Számos innovációs projekten dolgozott, amelyek közül néhány kudarcba fulladt. Ezek némelyikét a könyveiben is felhasználta. Az Inspiráló innovációk című művében röviden és szórakoztatóan mesél el remek anekdotákat termékek születéséről, néha képtelennek tűnő ötletek megvalósításáról.
A szerző – a nemzetközi marketingélet egyik meghatározó szereplője – olyan őrült és lázadó figurákat mutat be, akik mertek változtatni, kockáztatni, képesek voltak másképp és másban gondolkozni. A kötet világhírű márkák és szolgáltatások háttértörténeteinek gyűjteménye. Lury minden történet végén kiemeli az ötletszikrákat, az inspiráció forrását jelentő legfontosabb pillanatokat, jó tanácsokat ad azoknak, akik hasonló cipőben járnak. Volt, akit az átfázott lába ihletett meg. Felkeresett egy cipészt, és bőr felsőrészt varratott gumikalucsnija lábfejére. Éjjel-nappal nyitva tartó áruháza 1951 óta működik. A szerző arra is felhívja a figyelmet, hogy egy probléma nem mindig probléma, előfordulhat, hogy éppen nagyszerű lehetőség. Például hogyan lehet hasznosítani a hulladékot, vagy azt tenni, ami mások szerint lehetetlen. A legváratlanabb helyzetben is eszünkbe juthat valami, és néha a balszerencse vagy sérülés is lehet a sugallat forrása.
Persze az innovációhoz nemcsak inspirációra, hanem verejtékes munkára és kitartásra is szükség van.
A fogkefe születését egy londoni börtönben ülő rabnak köszönhetjük, akinek megakadt a szeme a sarokba állított seprűn.
Amint szabadon engedték, céget alapított, és állatcsontból, valamint lószőrből készült fogkeféket kezdett árulni. Az ismert tisztítószer története egy fogorvossal kezdődött, és szó szerint a lefolyóban végződött. Egy hölgyet a saját hátsója ihletett meg. Ma ő az első milliárd dolláros fenekű nő, terméke az alakformáló fehérnemű. Vannak olyan emberek, akik bőkezűen szórják, csak úgy ontják magukból a jobbnál jobb ötleteket. Figyelni kell rájuk, kincset érhet a szavuk. Ha mi nem ilyenek vagyunk, akkor fogadjuk fel őket, és vegyük igénybe a szolgáltatásaikat. Isaac Merritt Singer színész, gépkezelő, asztalos, feltaláló, könyörtelen üzletember, kereskedő – számos feleségnek és szeretőnek köszönhetően – 18 gyermek apja volt. Mindemellett arra is jutott ideje, hogy gépeket találjon föl. Például a híres varrógépet, a Singert.
Az innovációhoz olyan emberek támogatása is szükséges lehet, akik bíznak benne, kiállnak mellette.