– Nagyon ízesen ö-zik. Első hallásra azt gondolnánk, szögedi… Milyenek voltak a gyermekévei?
– Gyönyörűségesek! Tulajdonképpen nekem mindig minden nagyon jó. Februárban születtem, öntörvényű és irányíthatatlan vagyok. Mindig tudom, mit akarok, megyek előre, csinálom. Pedig vékony, beteges gyerek voltam, akit még a széltől is óvtak. Anyukám textiltervező iparművész volt, édesapám ügyvéd, három gyermeket neveltek. Zenét hallgattunk, szép környezetben laktunk, minden megvolt a jó gyermekkorhoz. Akkoriban alakult meg Kecskeméten az ének-zene szakos általános iskola. Ez volt az első az országban, pajtaszerű építményben működött. Itt értettem meg, hogy a Kodály-módszer, amely alapvetően meghatározta az életemet, nem arról szól, hogy zenésznek kell lennünk, hanem arról, hogy be kell fogadnunk mindazt, ami jó irányba terelheti az életünket. A legjobb tanárokat hívták meg az iskolába, például Vásárhelyi Zoltán karnagyot, akire csak felnézni lehetett, de nem azért, mert mi kicsik voltunk, hanem mert megéreztük az ő nagyságát. A feleségét, Margit nénit hatalmas asszonynak láttam, aki óriási ridiküllel járt naponta Budapestről Kecskemétre. Engem is ő tanított zongorázni. Amikor írni-olvasni még nem tudtunk, Bartolottit már énekeltünk. Ezeket máig nem felejtettük el. Pont ezért vallom, hogy a Kodály-módszernek a tárgyalkotó kultúrára is ki kell terjednie, az embereket meg kell tanítani látni.
– A muzsikálástól hogyan jutott el a fazekasságig?
– Édesanyám főiskolai diplomamunkájának alapja egy sárközi főkötő mintája, így volt némi fogalmam arról, mi a népművészet. Amikor viszont arról kérdeztek, mi szeretnék lenni, azt válaszoltam, hogy én nagy keramikus vagyok. Pedig nem is járt még a kezemben agyag. Érettségi után, amikor főiskolára kellett volna menni, azzal voltam, nehogy már valaki rendelkezzen az utamról, rátegyen egy sínre, hiszen nagyon sok olyan művészt ismertem, akiknek diákként arra kellett menniük, amerre a tanszékvezető mondta.
Mezőtúrt választottam, ott működött az ország legjobb fazekasszövetkezete. Megérkezésem után fél évvel már országos pályázatot nyertem. Erre sokan majdnem felrobbantak. Nem tudták, ki az a nyikhaj, aki nyerni mer a nagy nevek mezőnyében. Mezőtúr akkoriban sokat dolgozott külföldre, én pedig olyasmiket terveztem, amikre nagy volt az igény, egyedi termékeket. Emellett Hejőszalontára, a sárospataki kerámiagyár filiáléjába is el-eljártam tervezni. Rengeteg ember kapott munkát annak köszönhetően, hogy feltérképeztük Mezőcsát és környéke fazekaskultúráját. Megtanítottam a dolgozóknak, mit kell csinálniuk. De nagyon szigorú voltam. Ha megláttam valakit lazítani, felajánlottam neki, hogy elmehet kapálni. Úgy vagyok vele, ha valamit csinálunk, legyen benne szív és lélek. Aztán úgy döntöttem, műhelyt nyitok Szentendrén. Belefogtam a reneszánsz sorozatomba, amelynek alapja egy szimbólumrendszer. Azóta mást sem csinálok, csak ezt tanulom.