Márciusban Chrissy Teigen sokkolta 14 millió követőjét: megszüntette Twitter-fiókját. A modellből lett sikeres életmódszerzőt a közösségi csatorna a „Twitter polgármesterének” hívta kimagasló rajongószáma miatt. Teigen utolsó tweetjében közölte, hogy a Twitter pozitív hatása már nem ellensúlyozza a negatívumokat, így ideje továbblépnie. Thierry Henry futballista szintén tavasszal döntött úgy, hogy ideje fellépni a közösségi médiában elhatalmasodó zaklató és megfélemlítő hangulattal szemben. Korábban hozzászokott a kegyetlen megjegyzésekhez a stadionokban, de úgy vélte, a közösségi médiában ezt nem lenne szabad tűrni, ezért ő is törölte magát a különféle platformokról.
Pszichológusok világszerte osztják meg tapasztalataikat arról, hogy a pandémiának köszönhetően egyre többen választják a digitális detoxot. Kate Rosenblatt amerikai terapeuta szerint ahogy nő az oltások száma, úgy nyílik ki a való, offline világ, és ezért határozottan csökken az online részvétel, hiszen az emberek örülnek, hogy végre máshol is élhetik az életüket. Ezt látszik alátámasztani a brit marketingkutató cég, a Reboot májusi kutatása is, amely szerint az amerikaiak jóval több mint egymillió alkalommal keresnek rá minden hónapban arra, hogyan törölhetnék magukat végleg a közösségi térből.
Az indiaiak közül nagyjából ötszázezren, a britek közül több mint háromszázezren és a kanadaiak is százezres nagyságrendben keresnek rá ugyanerre. Ázsiában a Fülöp-szigeteken, Afrikában pedig Dél-Afrikában szeretnék a legtöbben otthagyni a közösségi médiát. A nyugat-európai országok közül hét került be az első harmincba, érdekes módon azonban Közép-Európából csak Romániában gondolkodnak sokan a közösségi felületek felmondásán.

Fotó: Reuters
Teher vagy bevétel?
Ennek oka lehet, hogy a különféle netes divatok általában két-három éves csúszással jelennek meg Magyarországon, és számos irányzat el is tűnik ennyi idő alatt. Forgács Mariann, a Be Social digitális ügynökség társalapítója és társügyvezetője szerint az elhagyás fellángolásai leginkább a közösségi felületek adatvédelmi botrányaihoz köthetők, ám mivel a hírességek számára a közösségi tér „nemcsak teher, de bevételi forrás is”, így valószínűleg egy idő után visszatérnek. Így tett Chrissy Teigen is, aki mindössze 23 napot töltött Twitter nélkül.