Napjainkban szinte hihetetlennek tűnik, hogy a népzene és az énekelt versek határvidékén milyen csodálatos találkozások tanúi voltunk a Kassák Klub estéin. S ha Tersánszky Józsi Jenő nem érhette is meg, hogy köztünk lehessen, járt nálunk Weöres Sándor, Illyés Gyula, Somogyi József és még sokan mások. Költő barátaink egyik leghűségesebbje Szécsi Margit volt, aki leginkább csendes megfigyelőként, de igen gyakran vendégeskedett a klubunkban.
Szerette hallgatni az énekelt verseket, köztük a sajátjait is. Szinte költészete mottójának tekinthető az a kassákosok körében különösen kedveltté vált négysoros versike, amelyet dorombkísérettel, Halmos Bélával és Sebestyén Mártival három szólamban énekeltünk:
Úgy néztem magamra mindig,
Ahogy csodára nézni illik,
Csodára, az ember fiára
Kezeire, nyírott hajára.
Amikor Zolnay Pál a Fotográfia című filmjét forgatta, a meglévő dalok mellé Szécsi Margit-verseket is rendelt megzenésítés céljára. Mulatságos helyzet volt egy olyan költő számára, aki soha életében nem írt rendelésre verset, különösen énekszöveget nem, de a kedvünkért ezt is megtette. Így lett a film egyik meghatározó dala a Fotós-ének, amelyet később – mint összegyűjtött verseinek kötetében látható – bevett a vállalt, „rendes” versei közé.
Ó! Ó! Ó!
Mesterségünk a fotó!
Í! Í! Í!
Házhoz jövünk, hogyha hí!
Forgatjuk a kamerát,
lekapjuk a kamarát,
háznépét és szamarát –
Megörökítjük a
Mát!
Ő! Ő! Ő!
A fotóé a jövő!
Az 1974-ben megjelent Síppal-dobbal című klubtájékoztatóban olvasható Szécsi Margit megható tanúságtétele A líra esélye címmel: „Elmúlnak az őszi versenyek mindannyiunknak. Úgy is, ha a ragyogó csikót nem futtattuk ronggyá – a Pegazust, ahogy az olvasók nevezik. Hagyjuk is a lovat, szóljunk magunkról, vágtató, egész lényünkben éneklő valónkról. Ez a lény, aki vagyunk, a só tömör gyöngyeivel ékes, fáradt és izzadt, mert a látomást óhajtotta szelíden betörni. Vigasza ezért nem lehet semmilyen kupa – a versíró az általa felfedett igazság további életéről töpreng.
Az énekelt költészet idejében nem volt kilátástalan a költő ügye. A hangokról mindenesetre tudomása volt, már az ősközösségből. Kínokról, vonzalmakról, az aszály ravataláról később is pontos fogalma volt, mint mindenkinek. S a fehérgyász szőttesére rábókolt egy-egy alvadt tulipán. Erről már országos viszonylatban gondolkodni lehetett. A műveletben az egész nép részt vett, csiszolva folyamatos dalolásban a megrögzített tényeket, jelenségeket és jelenést. Nem, nem volt reménytelen leszögeznie a költőnek a török rabság következményeit s a halálra-táncoltatott lány történetét – ha nyitott fülekkel és továbbadásra kész szájakkal várta a közösség. Így jöhetett létre a népköltészet, a dallammal együtt született vers – az énekelt, énekelhető ének.