Tersánszky vonzó emberi arculata mellett engem legfőképpen a zenei működése, illetve általában a művészi magatartásról alkotott véleménye érdekelt leginkább. Tetszett, hogy nem vette komolyan magát, és ezt az attitűdöt viszont nagyon is komolyan vette. Orbán Ottónak azt a sorát, miszerint: „... a szamarak szerint a művészet fennkölt foglalatosság”, akár Tersánszky is leírhatta volna.
Művészi és feltalálói mozgolódásait a legendák mellett jó néhány írás megörökítette, köztük a sajátja is. A legtömörebb összefoglalást e témakörben Kerékgyártó István 1969-ben az Arcok és vallomások című életrajzi sorozatban megjelent, Tersánszky életét és munkásságát bemutató könyvében találtam. Ebből kiderül, hogy a gyorsan felívelő írói karrier csak a megélhetést nem biztosította számára, ezért – és persze nyughatatlan, kreatív természete miatt is – állandóan külön utakat keresett.
Kerékgyártó ezt írja: „Tersánszky belefárad és beleun az irodalmi élet gyakran reménytelen taposómalmába. Nem kellenek darabjai a színházaknak? Kifog rajtuk. Ő maga alapít színházat, s lesz egy személyben direktor, szövegíró, zeneszerző, színész, rendező és díszlettervező. A húszas évek második felében és a harmincas években ugyanis az írói munka mellett különféle »hobbyk«-nak hódol. Kikapcsolódásra vágyik.Olykor-olykor egy időre le is rakja a tollát, s csónakot tervez, gitározik és furulyázik, zenét szerez és kabarét szervez.” Tudjuk, hogy eredetileg festőnek készült, ami nem is csoda, hiszen gyermekkorában körülötte bontakozott ki a nagybányai festőiskola. Zenei érdeklődése is korán kialakult, de mivel az iskolai rendszerekbe nemigen tudott betagolódni, zenei tudását is autodidakta módon, főleg az édesanyjától leste el, aki sokat énekelt, és gitáron is játszott. A húszas évek nem sok jót hoztak Magyarországnak.
A beköszöntő gazdasági világválság pedig csak még jobban elmélyítette a bajokat. A kultúrából megélni kívánó emberekre különösen rossz idők jártak. Mindenki valami másféle foglalkozásba próbált fogni, hogy valahogy megélhessen.