Uralkodásának 71. évében, 96 évesen hunyt el II. Erzsébet, három nappal azután, hogy megbízta kormányalakítással Nagy-Britannia új miniszterelnökét. A leghosszabb ideig uralkodó koronás fő az első megbízást Sir Winston Churchillnek adta, és összesen tizenhárom brit miniszterelnök járult elé a kinevezésért. A most utolsó útjára készülő királynő életében szívesen és sokat utazott, a királyi család számára kizárólagos használatú járművek egész sora állt rendelkezésre.
Royal Garage
Uralkodása alatt a királynőt gyakran egy Bentley State Limousine kormányánál láthatták az alattvalók. A járműből mindössze kettő készült, a kifejezetten a II. Erzsébet személyes igényei szerint épült limuzint 406 lóerős, 6,75 literes ikerturbós V8-as motor hajtja. Értéke körülbelül tízmillió angol font, azaz mintegy 4,5 milliárd forint.
Az utasok védelme érdekében a State Limousine karosszériáját páncélozták, üvegei golyóállók, az utastér pedig gáz- vagy vegyi támadás esetén légmentesen lezárható. Még az abroncsok is kevlárral vannak megerősítve, hogy a jármű vészhelyzetben is nagy sebességgel haladhasson. De mivel ez mégiscsak egy Bentley, a kényelmet sem lehetett figyelmen kívül hagyni. Az autógyártó szorosan együttműködött a királynővel: a hátsó ülés helyzetét az uralkodó alakjával megegyező próbababa segítségével határozták meg, míg a tárolórekeszeket a királynő kedvenc táskáinak mérete alapján tervezték. Egy brit textilgyártó készítette a hátsó ülések kárpitozására használt gyapjúszövetet, mindenütt másutt a Bentley világosszürke Connolly-bőre feszül.
A királynő gyakran maga vezette a State Limousine-t, ehhez azonban nem kellett vizsgát tennie. A királynő volt ugyanis az egyetlen személy az országban, akinek nem volt szüksége vezetői engedélyre, mivel azokat az ő nevében állítják ki. Ugyanakkor ez nem jelentette azt, hogy a királynőnek ne lett volna autós tapasztalata. A második világháború alatt ugyanis az akkor még hercegnő Erzsébet önkéntesként szolgált a brit hadseregben, az Auxiliary Territorial Service-nél. Ez a szervezet a női önkénteseket fogta össze, majd beolvadt a Női Királyi Hadtestbe. A hercegnő hivatásos sofőrnek és szerelőnek tanult a seregben, értenie kellett az abroncs, a gyújtógyertya vagy az ékszíj cseréjéhez is.
De nemcsak Bentley-t vezetett a királynő: kifejezetten rajongott a Land Roverekért, az évtizedek során összesen mintegy harminc példányt vett belőlük. Az eredeti Land Rover terepjáró – amely később Defender néven vált ismertté – őfelsége kedvencei közé tartozott. Különösen egy 2002-es modell, dízelmotorral, megemelt felfüggesztéssel és fűtött ülésekkel került közel a szívéhez. A másik favorit egy Range Rover volt, mely a motorháztetőn egyedi festést viselt, fogai között fácánt tartó labradorral. Akadt egy hosszított modell is a flottában, a Range Rover LWB Landaulet is, levehető tetővel, amely lehetővé tette a királynő számára, hogy állva integessen az egybegyűlt sokaságnak. A fentieken kívül néhány Rolls-Royce is helyet kapott a királyi istállóban.