Mire elég hat hét? Az érettségire való felkészülésre talán, no de életünk legkomolyabb döntésének meghozatalára? Szakonyi Noémi Veronika bemutatkozó filmjének főhőse az érettségi előtt álló, profi asztalitenisz-karrierért küzdő Zsófi (a szintén újonc Román Katalin), aki nehéz anyagi körülmények között él labilis, gyermeteg édesanyjával és húgával. Későn veszi észre, hogy terhes, és az életkörülményeiket figyelembe véve nagyon érett módon úgy dönt, hogy születendő gyermekét egy civil szervezet segítségével örökbe adja egy hosszú évek óta várakozó párnak. Zsófi ugyan kezdetben határozottan hozza meg ezt a felnőtt döntést, ám a szülés után jelentkező fizikai és érzelmi hullámvasútra semmi sem tudja felkészíteni. A másfél órás film az ő szemszögéből követi végig a szülés utáni, az örökbeadó és örökbefogadó szülőknek egyaránt érzelmileg megterhelő hathetes időszakot, amikor az életet adó anya még meggondolhatja magát.

A Hat hét érzékeny dráma, amely tavaly debütált a szarajevói filmfesztivál versenyprogramjában, majd világszerte számos fesztiválon szerepelt sikerrel: a franciaországi Arras-ban a legjobb rendezés és a legjobb ifjúsági film díjával ismerték el, Román Katalin pedig a törökországi Boszporusz Filmfesztiválon – élete első nagyjátékfilm-főszerepével – elnyerte a legjobb színésznő díját. Az A kategóriás Tallinn Black Nights filmfesztiválon a Hat hét nyerte a Just Film versenyszekció nagydíját, majd a miskolci CineFest Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozott be idehaza, ahol az erős nemzetközi mezőnyben a fesztivál nagydíját is elhozta, majd ezek után februárban a legjobb film és a legjobb női főszereplő kategóriájában is elnyerte a Magyar Filmkritikusok Díját.
Hat hét alatt négy élet jövője dől el
Manapság rengeteg diskurzus folyik az anyaság kérdéséről. Mindnyájunkat egy anya szült, ám mindnyájan mást köszönhetünk saját anyánknak. Erényeink és félelmeink egy részét, a bizalmunkat, a világképünket. De vajon ki a gyerek igazi anyja: aki megszülte, vagy aki felnevelte és sajátjaként szerette? A Hat hét csak a felszínen szól a nyílt örökbefogadás kihívásairól, valójában viszont olyan elementáris kérdéseket boncolgat, hogy mitől válik egy nő anyává, egy ember szülővé, egy család pedig családdá.