– Ön népzenész, zenetanár és zenekutató. Munkái közül mi segítette leginkább ehhez a felfedezéséhez?

– Több évtizede zenélek, gyűjtöm és kutatom hangszeres dallamainkat. A hangszerjáték, a tanítás, valamint a népzenei gyűjtő-, kutatómunka mindig is elválaszthatatlan volt számomra. Az 1970-es évek közepétől jártam a falvakat, főleg az erdélyi Mezőségen, de Erdély más vidékein és itthon is. A mezőségi Szék egyik cigány zenészétől, Dobos Károlytól tanultam a széki hegedülés stílusát. Mesteremként tisztelem, előadás- és játékmódja a széki zene régi hagyományait őrizte meg. A tőle tanultak sokat segítettek más zenei dialektusok hegedűmuzsikájának megismerésében is.
Jánosi András zenetörténeti felfedezése
– Ezt a tapasztalatát vonós együttese, a Jánosi együttes zenéiben is kamatoztatta, hiszen a magyarországi táncházmozgalom megalkotói közé tartoznak.
– Valóban a táncházmozgalom kialakítói közé tartozunk, hiszen a Bartók Táncegyüttes kísérő zenekaraként, néhány hónappal a Muzsikás együttes megalakulását követve alapítottam meg saját formációmat, és 18 éven keresztül volt hetente táncházunk. Volt idő, hogy Budapest egyik legjobbjaként működtünk. Ifjú korom óta foglalkoztatott, miért volt olyan nagy hatással századok óta a magyar hangszeres zenei hagyomány a műzenére. Ennek eredményeként születtek vonós együttesem népzene-műzene kapcsolatát megvilágító műsorai, hanglemezei, amelyek közé tartozott a Liszt Magyar rapszódiáinak, Haydn műveinek magyar zenei forrásait bemutató műsorunk, később a Kodály-művek zenei forrásait bemutató koncertünk. A több mint 28 tematikus koncertműsor célja részben a zenei hagyományunk műzenére gyakorolt hatásának bemutatása. Másrészt pályafutásom nagy részét végigkísérte a XVIII. századi magyar kéziratos zenei gyűjtemények anyaga, valamint a Kárpát-medence, főleg magyar tájain még ma is vagy az utóbbi időkig élő hangszeres dallamanyag közötti hasonlóságok keresése. Ennek hallható eredménye volt Az Óperenciás tengeren túl című koncertműsorunk, valamint a Kossuth izenete eljött…, a Pro Patria és a 77 Magyar tánc (1730–1810) című lemezünk.