A La mesa herida (A sérült asztal) című alkotást 1940-ben mutatták be egy mexikóvárosi szürrealista tárlaton. A képen maga Kahlo is látható egy hosszú asztalnál ülve, mások társaságában. A faasztalból vér folyik, ami feltehetőleg a művész gyötrődését jelképezi amiatt, hogy épp véget ért a házassága Diego Riverával.
Kahlo a Szovjetuniónak ajándékozta a festményt 1945-ben egy moszkvai múzeum tervezett mexikói terme számára, ám az alkotást végül nem állították ki, a mexikói művek egy pincébe kerültek. Az 1,2 méterszer 2,4 méteres alkotást Kahlo halála után egy évvel Varsóban állították ki, ám utána nyoma veszett. Nem tudni, hogy visszavitték-e Moszkvába, elpusztították vagy valakinek sikerült megszereznie.
Cristian Lopez spanyol műkereskedő szerint a festmény ma egy londoni raktárban várja, hogy valaki több mint negyvenmillió eurót fizessen érte.
A The Associated Press hírügynökség által megkérdezett szakértők szerint azonban az eladásra kínált alkotás – a közzétett fényképek alapján – nem több egy másolatnál.

Fotó: MTI – Balogh Zoltán
Helga Prignitz-Poda művészettörténész, aki hosszú ideje eredménytelenül keresi a festményt, elmondta, hogy az eladásra kínált mű több ponton is egyértelműen különbözik az eredeti alkotásról készült fényképektől, ugyanakkor hasonlóságokat mutat a szóban forgó fotók alapján készült pontatlan replikákkal. A szakember szerint továbbá Kahlo fára festette a képet és nem vászonra. Az eladásra kínált alkotást pedig a leírás szerint vászonra festették.
Lopez, aki a festmény névtelenségbe burkolódzó tulajdonosát képviseli, kitart a kép eredetisége mellett, mondván, hogy azt több szakértő is megerősítette, noha nem volt hajlandó megnevezni őket.
Susana Pliego művészettörténész szerint a hamis Kahlo-festmények nagy problémát jelentenek, mivel a műtárgypiac még több alkotásra szomjazik egy olyan művésztől, aki mindössze nagyjából kétszáz festményt készített 1954-ben bekövetkezett halála előtt.
Hans-Jergen Gehrke német műgyűjtő, egy Kahlónak szentelt német múzeum vezetője szerint „valószínűtlen, sőt egyenesen nevetséges”, hogy egy ismeretlen 22 éves üzletember, egy spanyol honlap üzemeltetője őrizné az eltűnt Kahlo-festményt. „Több ezer Frida Kahlo-hamisítvány létezik. Valószínűleg ő az a művész, aki többet fest halála után, mint életében” – jegyezte meg Gehrke.