Felejtsük el a karácsonyt! – Első pillantásra-hallásra én is a „szokott pimaszok” (copyright Madách Lucifere) ócska, provokatív, keresztényellenes szövegének véltem az ismert, már-már celebtoxikológus bombasztikus felszólítását a nagy nézettségű ballib kereskedelmi tévében. Ahol arról kérdezték, hogyan kéne helyesen készülnünk a mostani vírushelyzetben a karácsonyra.
A baloldali média azonban szinte egyöntetűen pontatlanul idézte Zacher Gábort, aki szó szerint azt mondta: „Szerintem felejtsük el ezt az idei karácsonyt, azért, hogy legyen jövőre karácsony. Hogy ne arról szóljon a történet, hogy mondjuk azokat gyászoljuk, akik azért mennek el, mert nem tartjuk be a szabályokat.” A beszélgetésben a kormány által elrendelt járványügyi védőszabályok betartására, köztük a maszkviselésre, a fizikai távolságtartásra, a karácsony előtti tömeghisztis vásárlások beszüntetésére szólított fel. Vagyis tkp. jót akart mondani, de elég rosszul, azaz félreérthetően fogalmazott. Úgy látszik, ő sem ismeri a Kazinczy által megfogalmazott nagy titkot: „Jót s jól!”
Van ilyen. És akik félre akarták érteni és magyarázni, azért, hogy megint szembeköpjék a keresztényeket, azoknak persze kapóra jött a doktor úr kiforgatott mondata.
Jól tudjuk, sokak háta borsódzik minden szótól, fogalomtól, jel(kép)től, amely Jézus Krisztusra utal. Ő ugyanis botránykő (egyenlően a botlás köve) azoknak, akik nem fogadják el a személyét és tanítását – kétezer éve éppúgy, mint manapság. A karácsony valami ósdi, reakciós, kirekesztő, tehát nem PC-ünnep. Bár a karácsony szóról a posztmodern, neoprimitív ateisták, földhözragadt, progresszív álhumanisták általában nem is tudják, hogy az a latin inkarnáció (testet öltés) szóból ered, mégis érzik, hogy ez valami olyan erő, hatalom, ami nagyobb náluk. A karácsonyt, Isten Fiának testté levését és a keresztényeket, Isten Fiának követőit nem értik, valójában félnek tőlük, s a frusztráció agressziót szül. Ezért nemcsak lenézik, kigúnyolják őket, hanem kirekesztik, üldözik. Már régóta nem csupán Ázsiában és Afrikában, hanem az egykor keresztény Európában is, különösen annak nyugati felén.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!