Az Urban Beer Kft. 2015 óta van jelen a hazai sörpiacon, és amit első körben fontos észrevennünk, hogy nem mint főzde, hanem mint gerilla működik, azaz más üzemekben bérfőzetik termékeiket, amelyet aztán saját márka alatt hoznak forgalomba.
Ez a saját márka egyébként első ránézésre egy jó piaci pozíciónak tűnik. Legalábbis ha a külföldi turisták fejével gondolkodunk, akik Budapestre érkezvén a helyi ízeket keresik, akkor egy sör, amely Budapest nevét viseli és piros-fehér-zöld színben tündököl három terméke révén, ilyen választás lehet.
A három termék a meggy, a lager és az IPA, áraik pedig félliteres dobozos kiszerelésnél négyszáz forint körül mozognak. Összességében tehát olcsók, figyelemfelkeltők. Ennek ellenére a cég eredményeit vizsgálva azt látjuk, hogy valami mégsem működik úgy, ahogy annak kellene.
Az értékesített sörök utáni árbevétel 2015-től nagyon hektikusan mozgott. 2019 volt a csúcspont, amikor már a 120 millió forintot is majdnem elérte a bevétel, amely azonban az azt megelőző és az azt követő években is 2–77 millió forint között ingadozott, bármilyen trendhatás nélkül.
Az egyedül felfedezhető iránya a görbének a készletek vizsgálatával állapítható meg, ugyanis folyamatosan növekszik ennek értéke a mérlegekben, amelyből arra következtethetünk, hogy a cég folyamatosan növeli a termelés mennyiségét (erre utal némi hullámzással az anyagjellegű ráfordítások értéke is), ám a késztermékeket nem tudja eladni, így azok a raktárban várják jobb sorsukat. Ezek pedig összességében kulminálódnak oda, hogy a cég eddigi 2015–2021 közötti adózott eredménye (ez esetben vesztesége) mínusz 203 millió forint volt.
Azaz a számok azt mutatják, mint sok más olyan főzdénél is, amely a középmezőnyre próbálja pozicionálni a termékeit, hogy nincs kellő mennyiségű fogyasztó ezen a közbülső piacon.