Az 1990-es évek elején alakult sörfőzdék közül ma már kevés működik, hiszen a legtöbbjük nem bírta a versenyt az ugyanazon évtized végéig piacra lépő multikkal. Ugyanakkor néhányan még itt vannak és folyamatosan működnek. Az egyikük a Palóc Sörfőzde, mely 1994-től kezdve már a 29. üzletévében van idén. Az üzem története kapcsán, az interneten elérhető mérlegekből kirajzolódó kép egyben korrajz is. Az üzem nagyjából 2012-ig szolidan működött. Megvolt egy biztos piaca Balassagyarmat környékén, amely révén minimális, de főként pluszos eredménnyel tudta zárni az évenkénti tevékenységét. A működését pedig az iparágban megszokott módon, minden évben rövid távú hitelekből finanszírozta. Aztán jöttek a 2010-es évek, amikor az adókedvezmények és a fogyasztói igények változása révén egyre keresettebbek lettek a kisüzemi sörök és így a Palóc Sörfőzde termékei is.
Nagyjából 2015-ig intenzív emelkedést könyvelhetett el az üzem, melynek nettó bevétele egyébként 2008-ban lépte át a 20 millió forintot, 2011-ben a 40 milliót, 2013-ban a 60 milliót, 2015-ben pedig a 100 milliót is megközelítette, miközben a költségek nem emelkedtek ebben az ütemben, ami lehetővé tette, hogy ezeben az években a profit is alulról súrolja a 20 millió forintot.
Nagyjából 2015-ig tartott ez az emelkedés, amikor elérte a csúcspontját. 2015 az az év a kisüzemi iparon belül, amikor hirtelen nagyon sok sörfőzde jelent meg a piacon, akik a már kialakított tortából egy-egy szeletet követeltek maguknak. A Palóc Sörfőzde, amely alapvetően lager sörökre volt berendezkedve, amelyekkel ekkortájt több aranyérmet is szerzett hazai versenyeken, a számok tükrében nem volt felkészülve a hazai sörforradalom által támasztott igényekre.
Legalábbis ha megnézzük a termékei szortimentjét, kiszerelését, akkor logikus következtetés, hogy a főleg üveges, lager sörökkel szemben megjelenő dobozos új hullámos sörök iránti kereslet volt az, ami elindította a visszaesést a főzde esetében. 2016-tól kezdődően, ugyan a 2000-es évtizednél még mindig jóval magasabb de évről évre gyengülő teljesítmény tudott a főzde felmutatni a nettó árbevétel és így a profit kapcsán, olyannyira, hogy utóbbi 2021-ben (nyilván a koronavírus miatt is) már a negatív tartományba ért.
A főzde termékei kapcsán azt kell mondjuk, hogy ár-érték arányban több tételük egészen kiváló. A termékek fogyasztói ára 0,33-as üvegenként 550–580 forint körül mozog, ami, különösen a napjainkban tapasztalt infláció mellett, rendkívül olcsó.
A szortimenten belül vannak gyümölcsös sörök, lagerek és néhány próbálkozás az új hullámos APA, IPA sörökre.
A gyümölcsös söreik egységes beltartalommal egy alapsörből, gyümölcssűrítményből és aromákból állnak. Minőségükben ugyanakkor messze elmaradnak a típussal szemben támasztott követelményektől, ugyanis az aromák és a tartósítószerek íze markánsan köszön vissza belőlük.