A művészi alkotások rangsorolása sokkal nehezebb feladat, mint a sportteljesítményeké, hiszen utóbbiak esetében van olyan objektív mérce, mint például az idő, a súly, a távolság vagy a lőtt gólok száma. Mindazonáltal az ember versengő természetéből kifolyólag mindig lesznek irodalmi, építészeti, zenei és más díjak, illetve elismerések, melyek persze örökké a viták kereszttüzében fognak állni, mivel a művészi teljesítmény megítélése valamilyen mértékben mindig szubjektív. De attól még ezek a díjak fontosak, mind a szakma, mind a fogyasztói/rajongói közösség szempontjából.
Áll mindez gasztronómiára és a vendéglátásra is: kellenek az olyan szakmai fórumok, melyek tárgyszerűségre törekedve mércét jelentenek az étteremtulajdonosoknak, a séfeknek és a vendégkörnek egyaránt. Ilyen volt hazánkban a 2008-as Alexandra étteremkalauz, amelyből kinőtt 2012-ben a 2018-ra sajnos megszűnt Gault Millau kalauz. Ilyen a 2022 óta megjelenő, 70-80 éttermet értékelő magyar Michelin-kalauz és ilyen az idén fennállásának 25. évfordulóját ünneplő Dining Guide, Belső-Magyarország legrégebbi gasztronómiai platformja, mely egy másik évfordulót is ünnepel, mivel e szellemi műhely kereken húsz éve alapította meg az Év étterme díjat.

E kettős jubileum tiszteletére szerveztek egy sajtónyilvános beszélgetést a minap a Costes Downtown étteremben, melynek keretében a meghívottak, Herczeg Zoltán, a Dining Guide felelős kiadója, Gerendai Károly, a Costes Group alapító-tulajdonosa és Juhász András, a Bibo szakmai igazgatója a Dining Guide online felületének első főszerkesztője, Mautner Zsófia moderálása mellett cserélt eszmét olyan izgalmas kérdésekről, mint az elmúlt húsz év korszakolása, a fenntarthatóság és a vendéglátás kapcsolatrendszere, valamint a Z generáció megjelenésének hatása a magyar vendéglátóiparra.

Mautner Zsófia felvezetőjében röviden összefoglalta a maga álláspontját a tárgyalt kérdésekről, áttekintette az elmúlt húsz év változásait, kezdve az online világ egyre meghatározóbb szerepétől a minőségelv térhódításáig, említette a magyar gasztronómia és vendéglátás történetének jelentősebb csomópontjait, beszélt az új generáció séfjeinek és vendégeinek fogyasztási szokásairól, kiemelve, hogy mindkét csoport orientációjában jól beazonosítható a fenntarthatóság szempontja. Elmondta, hogy mennyire örömteli, hogy sokan húsz éve benne vannak a szakma élbolyában, ami egyértelműen jelzi azt, hogy szenvedély és elhivatottság mozgatja őket. A Dining Guide kapcsán azt is leszögezte, hogy hasonlóan hosszú múltra visszatekintő helyi regionális kalauz nincs több a térségben.