A Szocsiban idei kilencedik futamgyőzelmét jegyző Lewis Hamilton és Nico Rosberg különmeccse az egyéni trófeáért még éles – dacára annak, hogy a brit pilóta már tizenhét ponttal vezet –, a csapatversenyben behozhatatlan a Mercedes előnye, amely a Forma–1 1950 óta íródó históriájában tizenötödik istállóként nyer. (Az örökrangsort a Ferrari tizenhat elsőséggel vezeti, a Williamst kilencszer, a McLarent nyolcszor koronázták meg.)
A németek 1954-ben szerepeltek először gyári csapatként az F1-ben, majd 1955-ben, s mindkét évben tőlük a később öt vb-diadalig jutott argentin Juan-Manuel Fangio nyerte meg a pilóták pontversenyét. Pech, hogy az istállók között ekkor még nem hirdettek bajnokot, csak 1958-tól. Fangio 1954-ben a szezont amúgy még a Maseratinál kezdte, 1955-ben viszont a Mercedes már vita nélkül megnyerte volna a csapat-vb-t Fangióval és a korszak másik legendájával, Stirling Moss-szal. Ezután azonban az autógyár kiszállt a Forma–1-ből, ami az ugyanebben az évben bekövetkezett Le Mans-i tragédiával is összefügg. A híres 24 órás versenyen Pierre Levegh Mercedes 300 SLR-es autója hatalmas ütközés után 200 km/h-s sebességgel felrepült a levegőbe, ott felrobbant, és a főlelátó nézői közé vágódott. A pilóta mellett nyolcvanhárman vesztették életüket.
Hosszú évtizedek után a Mercedes 1994-ben motorszállítóként visszatért Forma–1-be, de csapattal csak 2010-ben jelentkezett, a címvédő Brawn GP-t felvásárolva. A Michael Schumacher, Nico Rosberg duóval kétszer negyedikként, majd ötödikként zárt, és házon belül, a részvényesek körében is erősödtek a hangok, miszerint nem kellene blamálniuk magukat, jobb lenne kiszállni. A csapat 2013-ban aztán immár a Rosberg, Hamilton felállásban a második helyet szerezte meg a Red Bull mögött, s bár jócskán lemaradva, a turbómotorok visszatérése előrevetítette, hogy a motorfejlesztésben kétségkívül élen járó Mercedes 2014-ben nyerhet is. S ahogy elkezdődött a szezon, már csak idő kérdése volt, hogy ez mikor válik végérvényessé.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az ünneplés közepette nem feledkezik meg elődjéről, Ross Brawnról, akit 2013-ban „kipörgettek”, és nem szakad el a Forma–1-ben bevett sablontól: ez a vb-cím a közös, kemény, a kívülállók számára nem is látható munka eredménye.
Bizony, most sokan benéznének hozzájuk a boszorkánykonyhába.