A szezon előtti tesztek azt sejtették, hogy a Ferrari állja a versenyt a Mercedesszel, és még a szombati időmérő után is – amelyet Hamilton nyert meg Bottas előtt – bizakodtak az olaszok, hogy a versenytempójuk nekik lesz a jobb. Ám a melbourne-i történések ismeretében rosszat főztek ki a boszorkánykonyhájukban…
Bottas a rajt után rögtön megelőzte Hamiltont, majd elporzott, Sebastian Vettel, a Ferrari négyszeres világbajnoka megtartotta a harmadik helyét. A 11. körig az egyetlen izgalmat az jelentette, hogy Carlos Sainz alatt kigyulladt a McLaren (gyorsan megfékezték a lángokat), és a kerékcserék sem kavarták meg a sorrendet. A 31. körben aztán Max Verstappen (Red Bull) ellépett Vettel mellett, és egy ideig Hamitont is kitartóan üldözte, de amikor elrontott egy kanyart, elveszítette esélyét az újabb előzésre.
Bottasnak pedig Hamilton nem érhetett a nyomába, a finn pilóta imponáló magabiztossággal száguldott a cél felé, és végül húsz másodperc előnnyel nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat. A végjátékban ráment a leggyorsabb körre is, ami idén egy pontot ér – feltéve, ha az ezt jegyző versenyző az első tízben zár –, és az ünnepi asztalról az utolsó morzsát is betakarította, vagyis huszonhat pontot könyvelhetett el.
Amikor a csapatrádión gratuláltak neki, kieresztette a gőzt, és melegebb éghajlatra küldte az őt korábban bírálókat, de az autójából kiszállva már higgadtan értékelt: „Ez volt életem legjobb versenye! Jól rajtoltam, és mindenképpen megnyugtató előnyt akartam kiautózni Lewis előtt. Tudtam, hogy képes vagyok legyőzni őt, de ehhez a maximumot kell kihoznom magamból. Ez ma sikerült, és minden összejött, még a pluszpont is. Éreztem, megvan a sebességem ahhoz, hogy még használt gumikon is megfussam a legjobb köridőt” – fogalmazott Bottas, a káromkodásáról pedig azt mondta, hogy spontán jött, és nem címezte személyesen senkinek.

Az érthető, hogy nagy tehertől szabadult meg. A 29 esztendős versenyző a pályafutása során csupán a negyedik futamgyőzelmét jegyezte, és tavaly egyszer sem intették le elsőként, hiába ült a legerősebb autóban. A 2018-as szezon második fele maga volt a vesszőfutás neki, a végelszámolásnál csak az ötödik helyen kötött ki. Az első hat között ő volt az egyetlen, aki nem nyert futamot, így aztán bőven akadtak kritikusai – akiket most elhallgattatott. Januárban hazájában kipróbálta magát raliversenyzőként, még szakaszt is nyert, feltöltődött, és tegnap nem csak azért láttunk egy egészen új Valtteri Bottast, mert szakállt növesztett.