A Jégember becenevű finn versenyző maga is csodálkozik azon, hogy – két év megszakítással – csaknem húsz éve az autósport elitkategóriájának a tagja, a legutóbbi, Japán Nagydíjon például azt nyilatkozta, előzetesen nem gondolt arra, hogy még ilyen idősen is az F1-es mezőnyben lesz.
„Természetesen eszembe sem jutott ilyesmi, de aztán valahogy mégis így alakult” – jelentette ki Räikkönen, aki egyelőre nem foglalkozik a visszavonulás gondolatával, jelenleg a jövő év végéig köti szerződés az Alfa Romeo istállóhoz, amely a Sauber jogutódja. A pilóta 2001-ben épp a Sauberben mutatkozott be a Forma-1-ben, és élete első versenyén, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon rögtön hatodikként ért célba.
A világszerte hatalmas szurkolótáborral rendelkező veterán autóversenyző ugyanakkor egész pályafutása alatt igyekezett távol maradni a csapaton belüli rivalizálástól, és ahogyan az a nemrég megjelent önéletrajzi könyvéből kiderül, soha nem szerette a sportággal járó utazgatást és a pilótákat körülvevő felhajtást. Erre utalt a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája is, amikor tavaly megkérdezték tőle, mit fog a legjobban hiányolni abból az időszakból, amikor Räikkönen csapattársa volt. Vettel erre azt válaszolta, „a nyugalmat”.
A finn pilóta 2001 és 2009 között a Saubernél, a McLarennél és a Ferrarinál versenyzett, az olasz istállónak máig ő az utolsó egyéni világbajnoka, 2007-ben nagy csatában diadalmaskodott az idényzáró Brazil Nagydíjon. Aztán 2010-ben és 2011-ben a rali-világbajnokság futamain indult, valamint kipróbálta magát az egyesült államokbeli NASCAR versenysorozatban is, 2012 óta pedig a Lotusnál, 2014-től tavaly év végéig pedig ismét a Ferrarinál vezetett.
Räikkönen eddig 308 Forma-1-es versenyen állt rajthoz, az örökranglistát a már visszavonult Barrichello 322-vel vezeti. Ha tehát a finn pilóta a hátralévő idei négy viadalon, valamint jövőre minden futamon elindul, biztosan csúcstartóvá válik. Ez ugyanakkor saját bevallása szerint „cseppet sem érdekli” őt.