Michelisz Norbert karrierje legkeményebb feladata előtt áll

Kevesebb autóval, de ugyanúgy három magyar versenyzővel kezdődik Franciaországban a túraautó-világkupa (WTCR) szombaton. A sorozat 2019-es bajnoka, Michelisz Norbert ráadásul az elektromos túraautó-bajnokságban (ETCR) is rajthoz áll a pau-i utcai pályán.

2022. 05. 06. 14:54
AUTO - WTCR 2021 - RACE OF ITALY
Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR, portrait during the 2021 FIA WTCR Race of Italy, 7th round of the 2021 FIA World Touring Car Cup, on the Adria International Raceway, from November 6 to 7, 2021 in Adria, Italy - Photo Clément Luck / DPPI Fotó: Clément Luck
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lényegében nem lesz egy szabad perce sem Michelisznek a Pireneusok lábánál, a francia–spanyol határ közelében fekvő Pau-ban a hétvégén. Itt rendezik a WTCR és az ETCR közös idényrajtját, a magyar versenyző pedig idén dupla programot vállalt, mindkét sorozatban indul.

Ez a két bajnokság közös versenyhétvégéin azzal jár, hogy kiszáll az egyik autóból és szinte rögtön ül át a másikba. Két-két szabadedzés, időmérők és futamok egész sora vár Micheliszre Pau-ban.

– Fizikailag felkészültem, lelkileg ráhangolódtam, de hogy milyen is lesz ez pontosan, azt még én sem tudom, a teszteken sem fordult elő, hogy ugyanaznap a TCR és ETCR autót is vezettem volna – árulta el a Hyundai Motorsport gyári versenyzője. – Ha a versenyautókat skáláznánk, akkor ha nem is a két szélén lenne a két autó, de elég messze állnának egymástól, teljesen máshogyan kell kezelni őket. 

Biztos, hogy az alkalmazkodókészség lesz karrierem eddigi legnehezebb hétvégéjén a siker kulcsa.

Nem segíti Micheliszt, hogy Pau utcai pálya, és ez a típus önmagában is mindig különleges kihívást jelent, hiszen általában szűk a hely és nincsenek bukóterek, a hiba sokba kerülhet.

– Egy utcai pályán mindig sokat számít az önbizalom, ami egy versenyző esetében abból fakad, hogy mennyire érzi jól magát az autóban, mennyire ismeri a technikát – magyarázta Michelisz. – Én még nem tartok ott az ETCR-autóval való barátkozásban, hogy feszegessem a határokat, ezért reálisnak kell lenni. Ebben a bajnokságban most az a legfontosabb, hogy minél több időt töltsek a pályán, mert 

minél gyorsabban otthon érzem magam az autóban, annál előbb tudok majd úgy küzdeni vele, ahogy igazán szeretek.

A WTCR-ben nincsenek ismerkedési problémái a magyar pilótának, aki szeretne idén újra a bajnoki címért küzdeni. A szezon eleje ugyanakkor jellemzően nehezebben indul neki, az idénynyitón ráadásul az esélyek sem a Hyundai mellett szólnak.

– Pau tele van lassú kanyarokkal, az átlagsebesség nagyon alacsony, a végsebességünk is alig éri el a 200 km/h-t, és az ilyen típusú pályákon az előző idényben tendenciózusan hátrányban voltunk a többi márkához képest. Ezért is számítok nagyon nehéz idénykezdetre – ismerte el Michelisz, aki ettől függetlenül erős pontszerzést vár magától mindkét WTCR-futamon, amit az időmérőn az ötödik és a tizedik hely közötti, szerinte reális eredménnyel alapozhat meg.

A tíz fordulósra tervezett WTCR-ben idén 17 állandó versenyző lesz, ami hárommal kevesebb a legutóbbi két évhez képest, miközben a Covid előtti csúcsévben, amikor Michelisz megszerezte a bajnoki címet, 26-an köröztek a pályán minden hétvégén.

A csökkenés nem volt hatással a magyar indulók számára, a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is hárman lesznek a mezőnyben. Michelisz mellett a tavaly az első futamgyőzelmét megszerző Tassi Attila továbbra is alapember a Honda felállásában, a harmadik magyar pedig a Zengő Motorsporttól érkezik.

A magyar csapat tavaly Boldizs Bencét indította, idén viszont Nagy Dánielt, aki az előző évben az ETCR-ben versenyzett. A Zengő feleannyi autóval kezdi meg a szezont, a tavalyi négyből két Cuprája maradt, Nagy csapattársa a brit Rob Huff lesz, aki 2012-ben túraautó-világbajnok volt.

Borítókép: Michelisz Norbert a Hyundai Motorsport versenyzőjeként tavaly (Fotó: DPPI/Clément Luck)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.