„Megbüntettek, amiért próbáltam megóvni valaki életét”

Nehéz hétvégén van túl Carlos Sainz, akit a Formula–1-es Holland Nagydíjon még az ág is húzott, pedig meglátása szerint ő semmi rosszat nem tett.

Magyar Nemzet
2022. 09. 05. 12:17
SAINZ, Carlos
Zandvoort, 2022. szeptember 1. Carlos Sainz, a Ferrari spanyol versenyzõje érkezik a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Holland Nagydíjának otthont adó zandvoorti pályára 2022. szeptember 1-jén. A futamot szeptember 4-én rendezik. MTI/AP/Peter Dejong Fotó: Peter Dejong
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nehéz hétvégén van túl Carlos Sainz, akit a Formula–1-es Holland Nagydíjon még az ág is húzott, pedig meglátása szerint ő semmi rosszat nem tett.

Ezúttal sem a Ferrari tervei szerint alakult a versenyhétvége. A maranellóiak Hollandiában nemcsak lassabbak voltak a rivális Red Bullnál és Mercedesnél, hanem újabb bakikat is vétettek a szerelők. Ezeknek most Carlos Sainz volt a kárvallottja, akinek három kerékcseréjéből kettő is félresikerült. Az elsőnél nemes egyszerűséggel hiányzott a bal hátsó, amikor a spanyol pilóta behajtott a bokszba – ez természetesen hatalmas időveszteséggel járt. A harmadik cseréje után pedig Sainz öt másodperces időbüntetést kapott, ennek köszönhetően az ötödikről a nyolcadik helyre esett vissza a végelszámolásban. A szankció oka a veszélyes kiengedés volt, mivel Sainz a kerékcseréjét követően majdnem összekoccant Fernando Alonsóval (Alpine) a bokszutcában.

Mattia Binotto szerint a döntéshozók szőrösszívűek voltak, mivel pilótája a körülmények, a szűk bokszutca áldozata lett.

– Az öt másodperces büntetés sokba került Carlosnak. Úgy érzem, hogy az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség – a szerk.) túlságosan keményen bánt velünk. Amikor befejeztük a cserét, nem engedtük ki azonnal Carlost, mert éppen egy McLaren haladt el a garázsunk mellett, és nem akartunk veszélyeztetni senki. Megvártuk, amíg elegendő helyünk lesz a kiengedésre, és én úgy látom, hogy az érkező Alpine előtt ez a hely meg is volt, ezért kiengedtük őt. Ezek után Carlosnak le kellett lassítania, sőt, majdnem meg is állt, mert a McLaren szerelői az autó körül dolgoztak. Ő pedig nem akart senkit veszélybe sodorni, ezért lépett a fékre. De a kiengedés nem volt veszélyes, Carlos is csak a biztonság érdekében lassított, szóval mindent egybevéve túl szigorú ez a döntés – indokolt a Ferrari csapatfőnöke.

 

Sainz még a futam közben, a biztonsági autós szakasz alatt látta a visszajátszásokat az egyik kivetítőn, és közölte a csapatával, ha büntetést szabnak ki rá, az nevetséges lesz, mivel ő és a csapata semmi rosszat nem tett. Sőt!

– Láttam a visszajátszásokat az autóban. Teljesen egyértelmű, hogy elég helyünk volt, amikor kiengedtek Fernando elé. De aztán keményen fékeznem kellett, hogy ne találjam el a McLaren egyik szerelőjét, aki elém futott. Ez a fékezés okozta a veszélyes kiengedést, ha ezt tényleg annak akarjuk nevezni.

Természetesen frusztrált a dolog, mert én úgy láttam, hogy megmentettem valaki életét, és nem okoztam veszélyes szituációt – vélekedett a 28 éves pilóta, aki szerint Alonso túl nagyot fékezett, ezzel rájátszott a történtekre, neki pedig emiatt büntetést osztottak ki.

Mindenki eldöntheti maga, hogy a Ferrarinak vagy a bíráknak volt igaza, attól azonban nehéz eltekinteni, hogy az olaszok ismét elrontották egy pilótájuk futamát. Ezt a Sky szakértőjeként dolgozó Nico Rosberg sem tűrte szó nélkül:

– Mattia Binotto mindig azt szajkózza, hogy nincs okuk a változtatásra, minden rendben megy náluk. De mikor jön el az a nap, amikor ez tényleg igaz lesz? Még az F2-es és F3-as istállók is megfelelőbb stratégiákat dolgoznak ki és a kerékcseréik is jobbak, mint a Ferrarié! Ha egy futamon egy pilóta kihajt a bokszba, és hiányzik egy gumi, akkor ott változásokra van szükség. Emellett az autójuk versenytempója is lassabb volt a legjobbakénál Belgiumban és Hollandiában is, szóval egyre jobban lemaradnak – figyelmeztetett 2016 világbajnoka.

 

Borítókép: Carlos Sainz Zandvoortban (Fotó: MTI/AP/Peter Dejong)



 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.