– Miért indul el az MNASZ elnöki tisztségért?
– Az autósport két évtizede meghatározó eleme az életemnek, rengeteget kaptam ettől a világtól. Nagy hatással volt és van a szakmai pályafutásom alakulására. Ha gyermek- és fiatalkorom szurkolói éveit is beleszámítom, akkor közel negyven éve követem a hazai és a nemzetközi autósport eseményeit. Az 1980-as évekből a Salgó Rali szervizparkja, illetve a túrkevei autocross-verseny az első élő emlékem erről a világról, amely azonnal beszippantott. Láthattam Rangát, Ferjánczot, Kesjárt, már riporterként végigkísértem Baumgartnert a 2004-es szezonban, ültem teszten Herczig mellett, átélhettem, milyen az, amikor több lelátónyi szurkoló élteti Micheliszt – hogy csak néhány meghatározó élményt emeljek ki. Látva, hogy ma a széthúzás, az ellenségeskedés, az önös érdekek érvényesítése jellemzi és rombolja le a magyar autósportot, rádöbbentem, hogy ezt a közösséget újra kell építeni. Ezért ajánlottam fel a segítségemet. Eljött az idő, hogy visszaadjak valamit a sportágnak.
– Hogyan szeretné megújítani a szervezetet?
– Nyugodt, viszályoktól mentes, alkotó közösséget szeretnék kialakítani, amelynek tagjai – ha nem is értenek mindenben egyet, de – kulturált formában ütköztetni tudják a véleményüket, amelyek adott esetben több évtizednyi szakmai, versenyzői, szervezői, promóteri tapasztalaton alapulnak. Ehhez az első és legfontosabb lépés a szövetség működésének teljesen átláthatóvá tétele. Minden szerződés hozzáférhető lesz, minden elköltött forinttal el fogunk számolni. Amint ez megvan, elkezdhetjük visszanyerni a tagság és a magyar autósport szereplőinek bizalmát. Az én elképzeléseim szerint egy sportági szakszövetség koordinál és szolgáltat: minden segítséget, tanácsot, iránymutatást megad azoknak, akiknek erre szükségük van. Ebben a szellemben dolgozó, képzett munkatársak tevékenykednek majd a szövetségben. A másik fontos lépés egy hatékony, a hazai autósportot és annak tágabb környezetét leképező, erős érdekérvényesítő képességű elnökség felállítása.
