Verstappen pár másodperc után elviharzott, komoly büntetést úszott meg

Max Verstappen ráfázott arra, hogy levágta a sikánt a Forma–1-es Szaúdi Nagydíj rajtja után. A négyszeres világbajnok büntetést kapott, és elbukta az első helyet a vele csatázó Oscar Piastrival szemben. Verstappen nem értett egyet a büntetésével, ennek már a futam során is hangot adott.

2025. 04. 21. 10:21
Verstappen inkább megtartja magának a véleményét Fotó: AFP/NurPhoto/Paddocker
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már a Forma–1-es Szaúdi Nagydíj első kanyarjában lejátszódott a futam legfontosabb jelenete. Az élről induló Max Verstappen (Red Bull) és a második Oscar Piastri (McLaren) már a rajt után összecsapott egymással, és bár a csatából átmenetileg a holland pilóta jött ki jobban, később öt másodperces büntetést kapott a sikán levágásáért, ezzel pedig elbukta az első helyet az ausztrállal szemben, aki nemcsak a futamot húzta be, hanem a pontversenyen is átvette a vezetést csapattársától, Lando Norristól.

Max Verstappen of the Netherlands drives the (1) Oracle Red Bull Racing RB21 and battles with Oscar Piastri of Australia driving the (81) McLaren MCL39 Mercedes at the start during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit in Jeddah, Saudi Arabia, on April 20, 2025. (Photo by Qian Jun/Paddocker) (Photo by Paddocker/NurPhoto) (Photo by Paddocker / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Piastri és Verstappen csatája az első körben. Fotó: AFP/NurPhoto/Paddocker

Verstappen nem akart nyilatkozni

Verstappen nem értett egyet a büntetésével, szerinte Piastri nem hagyott helyet neki, jobb megoldás híján kellett elhagynia a pályát. A négyszeres világbajnok egy ironikus megjegyzéssel már a futam során hangot adott a nemtetszésének, de akkor a versenymérnöke, Gianpiero Lambiase ráparancsolt, hogy ne háborogjon. Amikor Verstappent a leintés utáni interjúban a Piastrival történt esetről kérdezték, erre nem válaszolt, inkább tizenhárom másodpercben összefoglalta a Szaúdi Nagydíjat, majd meg sem várta, hogy újabb kérdést feltegyenek neki, hanem elviharzott.

– Rövidre fogom. Csak szeretnék köszönetet mondani a dzsiddai szurkolóknak. Fantasztikus hétvége volt, imádom ezt a pályát, a többi pedig úgy van, ahogy van. Várom a miami hétvégét, ott találkozunk – köszönt el a Red Bull versenyzője.

A hivatalos sajtótájékoztatón természetesen újra előkerült a téma, de Verstappen ezúttal sem osztotta meg a véleményét. – Lezajlott a rajt, túl voltunk az első körön, aztán hirtelen az ötvenedik kört futottuk. Az egész nagyon gyorsan történt – kezdte a címvédő. – Az a gond, hogy nem oszthatom meg a véleményemet, mert aztán még ezért is megbüntetnek, így inkább nem beszélek erről.

Verstappen az utóbbi időben egyébként is szűkszavú, ezt azért megmagyarázta: – Ennek a közösségi médiához van köze, illetve ahhoz, hogy milyenné vált a világ. Keveset beszélek, mert kiforgatják, máshogy értelmezik a szavaimat, ezért próbálok minél kevesebbet mondani – fedte fel. – A mostani világban az emberek nem mondhatják el a teljes véleményüket, mert azt mások nem fogadják el, esetleg nem tudják kezelni a teljes igazságot. Mindenki nagyon érzékeny mindenre, és nem lehet kritizálni. Én is jobban járok azzal, ha keveset beszélek, mert legalább időt spórolok, miközben egyébként is rengeteg a tennivalónk.

 

A Red Bull bizonyítékokkal szolgált

Christian Horner szigorú döntésről beszélt, és elmagyarázta, Verstappen miért nem adta vissza pozíciót Piastrinak. – Nem úgy láttuk, hogy Max rosszat tett volna. Ha pedig visszaadja a pozíciót, akkor a piszkos levegőbe kerül, és kockázatot jelentett volna George Russell is mögöttünk, ezért úgy gondoltuk, jobb, ha letölti a büntetést, és folytatja a versenyt. Végül csak 2,6 másodperccel (valójában 2,8 – a szerk.) mögötte ért célba, szóval ha nem kap büntetést, akkor ő nyer – állapította meg a Red Bull csapatfőnöke, aki képernyőfotót lobogtatva igyekezett bizonyítani az igazát. A bikák eltekintettek a fellebbezéstől, erről is szólt: – Természetesen felkerestük a versenyfelügyelőket a futam után. Szerintük egyértelmű eset volt, és valószínűleg akkor is ragaszkodnának a véleményükhöz, ha fellebbeznénk.

Horner arra is rámutatott, Verstappen csak öt másodperces büntetést kapott a lehetséges tíz helyett, amit ő azzal magyarázott, hogy a versenyfelügyelők sem voltak biztosak a dolgukban.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ugyanígy látta a helyzetet, ő következetlenséget emlegetett. Felidézte, hogy a Forma–2-ben több hasonló eset is történt, de ott megúszták figyelmeztetéssel a pilóták. A királykategóriában pedig Verstappenen kívül Liam Lawsont (Racing Bulls) is megbüntették, mert csatározás közben levágott egy kanyart, és az új-zélandi pilóta tíz másodperces büntetést kapott. 

A „következetlenséget” a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) utólag azzal magyarázta, hogy Verstappen megúszta a még komolyabb büntetést, hogy a Red Bull versenyzője és a Piastri közötti incidens az első kanyarban történt, és olyankor hagyják versenyezni a pilótákat.

 

McLaren: Megérdemelt volt Verstappen büntetése

A McLaren csapatfőnökének meglátása szerint jól járt el az FIA. – Szerintem egyértelmű, hogy megérdemelt volt a büntetés. Oscar jobb helyzetben volt a belső íven, jobban rajtolt, használnia kellett a pályát. Az már Oscar kanyarja volt, Maxnak egy ponton fel kellett volna adnia – vélekedett Zak Brown.

Piastri is helyes döntésről beszélt, ugyanakkor elismerte, Verstappen büntetésére is szüksége volt a győzelemhez, és kijelentette, fordított helyzetben a holland is ugyanazt tette volna, mint ő.

Amikor belülre kerültem, kizárt volt, hogy másodikként jöjjek ki a kanyarból. Mindketten nagyon későn fékeztünk, én a lehető legkésőbb, de úgy, hogy még a pályán maradjak. Úgy végződött, ahogy kellett

– mondta a pályafutása során ötödik, idei harmadik futamgyőzelmét ünneplő ausztrál, akinek ez volt az eddigi legnehezebb sikere. – Remekül sikerült a rajtom, melléje kerültem az első kanyarban, és tulajdonképpen azért nyertem, mert itt nem adtam meg magam. A piszkos levegőben ma semmit nem lehetett csinálni, nem tudtam volna megelőzni Maxot, szenvedtem a közepes gumikon az etap végén. Büszke vagyok a jó rajtomra, mert tulajdonképpen futamgyőzelmet ért.

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.