Bő egy héttel ezelőtt, a Forma–1-es Japán Nagydíj után a dobogós helyen leintett pilóták mindegyike azt hangoztatta , hogy Max Verstappen (Red Bull) az időmérőn futott csúcskörének köszönhette a győzelmet, mert a vasárnapi versenyen nemigen lehetett előzni. Vagyis nem a Red Bull érte utol a McLarent, hanem szimplán a négyszeres világbajnok tett csodát Szuzukában.

A következő hétvége, a szahíri alapján valóban csak egyszeri felvillanásról volt szó, Verstappen és csapattársa, Cunoda Juki nem tudta felvenni a versenyt nemhogy a McLarennel, hanem még George Russell-lel (Mercedes) és a Ferrarikkal sem. Verstappen a Bahreini Nagydíjon győztes Oscar Piastrihoz (McLaren) képest 34 másodperces lemaradással a hatodik helyen futott be, a kilencedik Cunoda esetében pedig már annak is örülhettek a istállónál, hogy egy olyan pilóta ül a másik autóban, aki legalább pontot szerez, tekintve, hogy erre először volt képes az idényben a holland pilóta valamelyik csapattársa.
De hogy valójában mennyire mélyen is van a Red Bull, arra Verstappen futam utáni nyilatkozata világított rá. Mint elmondta, összességében jónak tekinthető a hatodik hely, mert az autó lassú volt, a fékekkel akadtak problémái, a gumik folyamatosan túlmelegedtek és ennek tetejébe a kerékcseréket is elrontotta a Red Bull.