Oscar Piastri tíz másodperces időbüntetése is segített abban, hogy végül csapattársa, Lando Norris zárja az élen a Forma–1-es Brit Nagydíj vasárnapi futamán . A 2025-ös idény felénél a két McLaren-pilóta között nyolcpontosra csökkent a különbség az összetett élén az ausztrál javára, a konstruktőrök között a címvédő wokingiak előnye már 238 pont. A leintést követően a sajtó azonban a vb-éllovas Piastri büntetésétől volt hangos. A témában megszólalt a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella és a „büntetőfékezés” áldozata, Max Verstappen, aki egy másik esetet is felhozott.

A Brit Nagydíjon a 21. körben ért véget az egyik biztonsági autós fázis, ekkor viszont Piastri hirtelen lelassított, feltorlódott mögötte a mezőny, a veszélyes manőverért vizsgálat is indult ellene, végül tíz másodperces büntetést kapott érte. Az ausztrál pilóta a futam közben nem értett egyet a döntéssel, egy ponton arra is volt esély, hogy a McLaren fellebbezést is benyújt a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA). A wokingiak végül elfogadták a büntetést, és a bokszutcában letöltötték a tíz másodpercet.
A McLaren főnöke így látja Piastri büntetését
A futam után Andrea Stella megvédte Piastrit, és először az FIA rossz döntéshozatalát kritizálta.
– Túlságosan szigorú volt a büntetés, a versenyfelügyelők sok mindent nem vettek figyelembe. Először is nagyon későn hívták ki a biztonsági autót a 21. körben, így a versenyzőknek nem sok idejük maradt az újraindításnál, a gumik és a fékek hőmérséklete nagyjából a felére csökkent – idézte a GPblog Stellát.
Szerinte Piastrival is ez babrált ki, és ezért eredményezett hirtelen lassulást az, hogy a fékre lépett – az FIA adatai szerint 218 km/h-ról a sebessége 52 km/h-ra esett be. Ezt követően pedig Verstappenre tett egyértelmű utalásokat.
Azt még meg kell vizsgálnunk, hogy a többi pilóta is rosszabbnak látta-e a körülményeket, mert tudjuk, hogy egyes versenyzők vezetési stílusához hozzátartozik az a képesség, amivel annak látszatát tudják kelteni, hogy mások súlyos szabálysértést követtek el, holott nem is.