Jutott bőven karácsonyi ajándékra! Hamilton csak a pályán bukott el, a kasszánál viszont jól járt

A Forma–1-es rajtrács fizetési rangsora nagy különbségeket tükröz a legjobb hat pilóta és a többiek jövedelme között. A legszembetűnőbb, hogy egyrészt a McLaren két pilótája – főleg Oscar Piastri – sehol sincs a dobogósokhoz képest, másrészt a legtöbbet kereső Max Verstappen mögött az a Lewis Hamilton végzett, aki eddigi pályafutása talán legrosszabb szezonját teljesítette.

2025. 12. 23. 14:15
Lewis Hamilton ferraris álmából rémálom lett, igaz, csak a pályán, mert a számlájára nem lehetett panasza
Lewis Hamilton ferraris álmából rémálom lett, igaz, csak a pályán, mert a számlájára nem lehetett panasza Fotó: Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sportolók közül talán a világon az F1-es pilóták a legirigyeltebbek, ugyanis a világ szemében úgy élnek, mint akik elképesztő összegeket keresnek. Természetesen ez akár meg is felel a valóságnak, ám eurótízmilliókat csak a mezőny egy szűk rétege keres, mint például a két nagy öreg, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton és a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso, a Ferrari monacói kedvence, Charles Leclerc, valamint a friss világbajnok Lando Norris. A Marca összeállítása alapján a fizetési karácsonyfa csúcsdísze a négyszeres bajnok Max Verstappen, akit sokan a jelenlegi mezőny legjobb versenyzőjének tartanak.

Némi túlzással Lewis Hamilton a rollerrel gyorsabb volt a paddockban, mint a Ferrarival a pályán
Némi túlzással Lewis Hamilton a rollerrel gyorsabb volt a paddockban, mint a Ferrarival a pályán. Fotó: AFP

Egyik sem lett világbajnok, de Verstappen és Hamilton a fizetési lista nyertese

Vélhetően sokan csodálkoznak majd azon, hogy az F1-es pilóták kereseti listáján mindössze ketten vannak, akiknek a fix bevétele meghaladja az ötvenmillió eurót. Igaz, kettejüknek összesen 11 egyéni világbajnoki címe van, amihez még tíz konstruktőri vb-elsőség is hozzátevődik. Azaz ez alapján joggal foglalják el a lista első két helyét.

Max Verstappen

  • négyszeres egyéni (2021, 2022, 2023, 2024) és kétszeres konstruktőri világbajnok
  • keresete: 55,7 millió euró, amihez különféle bónuszok járnak (futamgyőzelem, vb-helyezés)
  • 233 versenyen indult
  • 71 győzelem
  • 127 dobogós helyezés
  • 48 pole pozíció
  • 36 leggyorsabb kör
  • 3444,5 vb-pont
Max Verstappen búcsút intett a bajnoki címnek, ám van így is valami, amiben mindenkit legyőzött 2025-ben is
Max Verstappen búcsút intett a bajnoki címnek, ám van így is valami, amiben mindenkit legyőzött 2025-ben is. Fotó: NurPhoto/Nicolas Economou

Lewis Hamilton

  • hétszeres egyéni (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2018, 2020) és nyolcszoros konstruktőri világbajnok
  • keresete: 51,1 millió euró
  • 380 versenyen indult
  • 105 győzelem
  • 202 dobogós helyezés
  • 104 pole pozíció
  • 68 leggyorsabb kör
  • 5018,5 vb-pont

Az idei világbajnokságon azonban sokkal jobban kinyílt kettejük pályán nyújtott teljesítményében az olló, mint a fizetési listán. Ugyanis amíg Verstappen a nyári, 103 pontos hátrányát kis híján ledolgozva majdnem zsinórban ötödik alkalommal is világbajnok lett – mindössze két ponttal szerzett kevesebbet, mint a csúcsra először felérő Lando Norris –, addig Hamilton F1-es pályafutása egyik legrosszabb idényén van túl, melynek során egyszer sem állhatott fel a dobogóra. Ráadásul Verstappen jövőre kénytelen lesz négy év után megválni az egyes rajtszámától, és 2026-ba a 3-as számmal láthatjuk majd a versenyeken. Ugyanakkor vannak olyan sajtóinformációk, hogy Hamilton megunta a szenvedését, és visszavonul.

Az Ason Martin pilótapárosa, Lance Stroll és Fernando Alonso jövőre akár már a futamgyőzelmekért is versenyezhetnek.
Az Aston Martin pilótapárosa, Lance Stroll és Fernando Alonso jövőre akár már a futamgyőzelmekért is versenyezhetnek. Fotó: Getty Images/Clive Rose

A tízmillió felett keresők között a másik nagy öreg, Alonso is ott van

A fenti két versenyzőt követően még összesen négy olyan pilótát találunk a mezőnyben, akik tízmillió euró feletti keresettel rendelkeznek. Közülük ketten rendelkeznek vb-címmel – Fernando Alonso kétszer, míg Lando Norris egyszer volt világbajnok –, ám valamennyien rendelkeznek már futamgyőzelmekkel, pole pozíciókkal. Külön érdekesség, hogy a legnagyobb ugrást a fizetésben jövőre George Russell hajtja végre, ugyanis a Mercedes az új szerződése értelmében szinte megháromszorozta a fizetését. Jövőre sokan Alonsót is vb-esélyesnek tartják, hiszen az új szabályok miatt az Aston Martin szintén új csapatfőnöke, Adrian Newey a sportág legjobb tervezője, aki egész évben már a 2026-os autón dolgozott.

Forma-1
Oscar Piastri meglepően alacsony bérezése ellenére kis híján világbajnok lett idén. Fotó: AFP

Hiába a remek teljesítmény, Piastri a középmezőny végén kullog

Talán a fizetési lista közepe okozza a legnagyobb meglepetést, ugyanis az idei világbajokságon a bajoki címért az utolsó pillanatig harcban lévő Oscar Piastri (McLaren) a középmezőny legjobban fizetett pilótáitól is milliókra van lemaradva. A fiatal ausztrál versenyzőnek ez volt a harmadik szezonja az F1-ben, és a hét futamgyőzelme mellett 16 alkalommal állhatott fel a dobogóra, míg hat-hat pole-ja és leggyorsabb köre is volt. Vélhetően jövőre jelentősen megemelik majd a fizetését, ám erről még sem a menedzsere, Mark Webber, sem pedig a csapata nem adott ki információt.

Carlos Sainz volt az egyetlen olyan pilóta a dobogóra állók közül, aki nem a négy nagy istálló versenyzője
Carlos Sainz volt az egyetlen olyan pilóta a dobogóra állók közül, aki nem a négy nagy istálló versenyzője. Fotó: AFP/Marco Bertorello

A középmezőny élén az a Carlos Sainz Jr. (Williams) áll, aki az idei szezonban egyedül volt képes dobogóra állni a négy nagy csapat pilótáin kívül, ráadásul rögtön kétszer is. Holott a spanyol 17 százalékos fizetéscsökkentést kellett elviseljen a Ferraritól való távozását követően.

Kimi Antonelli a fizetése alapján a mezőny végéhez, a pályán nyújtott teljesítménye alapján viszont az elejéhez tartozott idén
Kimi Antonelli a fizetése alapján a mezőny végéhez, a pályán nyújtott teljesítménye alapján viszont az elejéhez tartozott idén. Fotó: Csudai Sándor

A lista végén lévők fizetése a milliót sem éri el

A fizetési rangsor végén négy olyan fiatal pilóta található, akik közül hárman több versenyen igazolták, hogy lehet rájuk számítani a jövőben, sőt egyikük, Isack Hadjar (Racing Bulls) olyan jó teljesítményt nyújtott, hogy 2026-ban Verstappen csapattársa lesz a Red Bullnál, a mostaninál nyilván jóval magasabb fizetésért. Az utolsó helyen végzett Franco Colapinto a 2024-es berobbanását követően egyértelmű csalódást okozott az Alpine csapatának, ugyanis egyetlen pilótaként még pontot sem tudott szerezni a futamokon. Ennek ellenére 2026-ban a szerződése értelmében 1,7 millió euró üti majd a markát.

A 2026-os szezon nemcsak a fizetésekben hoz újat, hanem az új, életbe lépő szabályok értelmében szinte egy teljesen új világbajnokságnak is szemtanúi lehetünk.

Az idei F1-es világbajnokság győztese, Lando Norris:

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.