Máig nem tudjuk, mi zajlik a színfalak mögött. A szereplők gondosan ügyelnek arra, hogy a valódi célokat ne ismerje meg a közvélemény. Be kell érnünk azzal, hogy pénzről van szó, egy sportoló látványos meggazdagodásáról és térnyeréséről, ami könnyen összerántja az ellentábort.
A keményen dolgozó kisembert ez esetben nem érdekli a rendszerkritika, ő csak „egy kapzsi úszót” lát, akinek semmi sem elég. Gyárfás Tamás úszószövetségi elnök, úgy tűnik, megint ügyesen lépett. A mi Katinkánk iránti lelkesedést úgy foszlatta szét, hogy közben a megmentő, a békebíró szerepében lépett fel. Bevont a játszmába egy köztiszteletnek örvendő úszóedzőt, történetesen a 75 éves szövetségi kapitányt, s ezzel végképp kifogta Hosszú vitorlájából a szelet. (Vasárnapra kiderült, a kapitányt sikerült rávenni a maradásra, ami újabb nagyszerű húzás.)
Ahhoz, hogy valamit is értsünk ebből a kusza történetből, kissé hátrébb kell lépnünk. Tudnunk kell, hogy itthon gyermekcipőben jár a sportolók menedzselése. A szórakoztatóipar egyik legfontosabb ágazatának szereplőivel, a sportolókkal hosszú éveken keresztül szinte senki sem foglalkozott. Kevés kivételtől eltekintve fel sem vetődött a világhírű magyar sportolókban és ügynökeikben (már ha egyáltalán volt nekik), hogy látványos meggazdagodásra használják a pályafutásukat. A piacot egyszerűen nem vagy csak mérsékelten érdekelte a sportoló, a népszerűsítő kampányok más területről villantottak példaképeket, reklámhordozókat.
Kivétel a teniszező Szávay Ágnes és a gyorsasági motoros, Talmácsi Gábor, aki életében nem szerepelt a magyaroknak hagyományosan fontos olimpián, mégis minőségi reklámhordozóként jelent meg. Pedig a közelmúlt magyar olimpiai bajnokai közül az ország első számú középiskolájában, a Fazekasban végzett, jelenleg pszichológiát tanuló, charme-os kardvívó, Szilágyi Áron és a gazdálkodás, menedzsment szakos főiskolás Gyurta Dániel kommunikációs képessége és külső adottságai alapján is felkelthette volna a támogatók érdeklődését, de ez nem történt meg.